مؤید حسینی صدر گفت: تحریم‌ها در مدت کوتاه به وجود نیامده تا در کوتاه‌مدت هم برداشته شوند، ایجاد تحریم‌ها همیشه یک پروسه دارد و به مرور انجام می‌شود.

مؤید حسینی صدر، رئیس کمیته پتروشیمی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: تحریم‌ها در مدت کوتاه به وجود نیامده‌اند تا در کوتاه‌مدت هم برداشته شوند؛ ایجاد تحریم‌ها همیشه یک پروسه دارد و به مرور ایجاد می‌شود و همانطوری که لغو آنها زمان‌بر است، در مسیر برداشته شدن این تحریم‌ها مسائلی به وجود می‌آید که با مسائل دیگر گره می‌خورد و فرآیند لغو تحریم‌ها را کند می‌کند.
 
وی در ادامه گفت: قدم‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای برداشته شده و مردم منتظر آشکار شدن آثار این مذاکرات هستند که بیمه خارجی صنعت پتروشیمی و حمل‌ونقل ما آزاد شود و شرایط به حالت عادی برگردد.
 
در ادامه امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود توافق با گروه 1+5 همچنان بخشی از تحریم‌های پتروشیمی، بیمه و حمل‌ونقل برداشته نشده است گفت: موضوعات مورد بحث توافق ژنو فقط پتروشیمی و بیمه و حمل ونقل نبوده و در مورد پول‌های حاصل از فروش نفت بلوکه شده در بانک‌های خارجی و تحریم قطعات هواپیما و قطعالت صنایع خودروسازی است.
 
وی افزود: متأسفانه طرف مقابل از اجرای کامل این توافقات سرباز زده است و این موضوع باید از طرف هیأت ایرانی مذاکره‌کننده مورد توجه قرار گیرد و از طرف مقابل به طور جدی‌تری مطالبه شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، پتروشیمی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار