عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ظرفیت خوبی در کشور برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی وجود دارد که تلاش می‌کنیم این فعالیت‌ها به شکل گسترده انجام شود.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: برای انجام مذاکرات در حوزه انرژی و بازدید از صنایع پتروشیمی کشور کره جنوبی عازم این کشور شدیم تا به تقویت تعاملات و ارتباطات کشور ایران با کره جنوبی اقدام کنیم.

وی گفت: کره جنوبی یکی از کشورهای توسعه یافته جهان است و ما در راستای بهبود مراودات بین‌المللی به ویژه توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه انرژی پتروشیمی، نفت و گاز به این کشور سفر کردیم تا بتوانیم به شکل مثبت و سازنده در تقویت ارتباط دو کشور تلاش مؤثری را انجام دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد:‌ در این سفر بازدیدهایی را از صنایع حوزه نفتی به ویژه پتروشیمی انجام می‌دهیم و با هدف دستیابی به توافقات و گسترش صنایع زیرساختی در حوزه نفت به توافقات و ارتباطات متقابل دست زدیم تا بتوانیم بخشی از نارسایی‌های احتمالی را با تقویت ارتباطات برطرف کنیم.

جعفری‌بنه خلخال افزود: یکی از مهمترین اهداف ما از انجام این سفر جذب سرمایه‌گذاران کشور کره جنوبی است که می‌تواند در بخش‌های مختلف انجام شود و به یقین در توسعه صنایع مربوط به نفت، محصولات پتروشیمی و صنایع پایین دستی و جانبی در این حوزه زمینه و فرصت اشتغال مولد را فراهم کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در ادامه یادآور شد: در کنار همه ظرفیت‌هایی که در مسیر توسعه روابط دو کشور مدنظر است نگاه ما به توسعه فناوری‌های جدید و استفاده از ظرفیت‌های خلاقانه در این زمینه است که می‌تواند راهگشا، مؤثر و سازنده باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.