سفیر آمریکا در بیروت از مقامات لبنانی خواست تا طبق قانون اساسی در زمان معین اقدام به انتخاب رئیس جمهوری بکنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری لبنانی(لبنانیز فورس)، "دیوید هیل"، سفیر آمریکا در بیروت از رهبران لبنان خواست تا طبق قانون اساسی در زمان معین، اقدام به انتخاب رئیس جمهوری برای این کشور بکنند.

وی پس از دیدار با "میشل سلیمان" رئیس جمهوری لبنان  و "نبیه بری" رئیس مجلس نمایندگان این کشور درسخنانی گفت: هدف ما کمک به لبنانی‌ها برای حمایت از روند انتخاباتی است، بدون اینکه از پیش تأثیری برروی نتایج انتخابات داشته باشد.

وی گفت: ما ایمان داریم که اکثریت لبنانی‌ها خواهان این هستند که کشورشان در صلح و ثبات باشد و بتواند به تعهدات بین‌المللی اش عمل کند و با وجود چالشهای بسیاری که لبنانی‌ها در این زمینه مواجه هستند، جامعه جهانی قصد انجام کمک دارد.

وی گفت: موفقیت، بدون پایبندی رهبران لبنانی به این اهداف و انجام تلاش، ممکن پذیرنیست و باید پارلمان و دولت تلاش کند تا با این چالشها مقابله نمایند و از پرداخت هزینه خلاء ریاست جمهوری، پیش‌گیری نمایند و ما معتقد هستیم که این امکان برای رهبران لبنان به منظور محقق کردن این اهداف در طی زمانی که قانون اساسی برای انتخاب ریاست جمهوری در نظر گرفته است، فراهم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار