فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از برپایی نمایشگاه اشیا مکشوفه بدل همزمان با آغاز هفته بزرگداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در ارگ کرم خانی شیراز خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی صفری گفت: این نمایشگاه به منظور ارتقای سطح آگاهی و آشناسازی مردم با مبحث شیوع ساخت، خرید و فروش اشیای تقلبی و بدلی مشابه اموال تاریخی، فرهنگی و همچنین نمایش توانمندی‌های یگان حفاظت و اشاعه فرهنگ صحیح برخورد با آثار و جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و آگاه‌سازی مردم از قوانین میراث فرهنگی در ارگ کریم خانی شیراز برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار تقلبی کشف شده از قاچاقچیان اشیا به نمایش درآمده و تلاش شده تا بازدید کنندگان و عموم مردم آگاهی یابند که برخی از افراد سودجو و کلاه‌بردار به منظور سودآوری دست به ساخت اشیائی بدلی و تقلبی با شکل و ظاهر آثار و اشیا اصلی و تاریخی کرده و آن‌ها را به عنوان شی تاریخی خرید و فروش می‌کنند.

این مسوول بیان کرد: در بخش دیگری از این نمایشگاه در قالب بنر، بروشور و دیگر اقلام مجموعه قوانین میراث فرهنگی و قوانین مربوط به مجازات‌های اسلامی برای تخریب‌کنندگان آثار تاریخی و افرادی که به هر نحو به آثار ثبت شده ملی آسیب وارد کرده یا دخل و تصرف کرده‌اند تشریح شده است.

این نمایشگاه تا سوم خرداد ماه در مجموعه ارگ کریم خانی گشایش یافته و هر روزه از ساعت هشت صبح تا 20 پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نمایشگاه ، اشیا ، مکشوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.