در اثر مصرف بعضی از مواد غذایی مانند گوشت‌های قرمز و پرچرب و مواد حیوانی، مواد زائدی در روده ایجاد شده که استفاده از مواد حاوی فیبر باعث دفع این مواد و جلوگیری از یبوست می‌شوند.

سوسن پارسا متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: میوه و سبزیجاتی که حاوی مواد فیبری هستند در جذب کم قند و چربی بسیار کمک کننده هستند در نتیجه از افزایش وزن نیز جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در اثر مصرف بعضی از مواد غذایی مانند گوشت‌های قرمز و پرچرب و مواد حیوانی، مواد زائدی در روده ایجاد می‌شوند که استفاده از فیبر باعث دفع این مواد و جلوگیری از یبوست می‌شوند، نکته دیگر این است که دستگاه گوارش و همچنین معده را نباید با مواد شیرین پر کرد چرا که در این صورت اسید بیشتری ترشح می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: جویدن مواد حاوی فیبر برای سلامت دندان‌ها و تمیز کردن آن‌ها بسیار مفید هستند، سبزیجات و میوه‌ها جزء گروه‌های غذایی هستند و باید روزی سه تا چهار واحد میوه و سه تا چهار واحد سبزی خام یا پخته مصرف کرد.

وی تصریح کرد: از جمله منابع حاوی فیبر، ویتامین A، ویتامین ‍‍C و نوعی فیبر به نام پکتین است، بعضی از میوه‌ها و سبزیجات مانند موز، پرتقال، کدو حلوایی، زردآلو، طالبی، سیب زمینی پخته شده با پوست و گوجه‌فرنگی حاوی پتاسیم هستند که مصرف این مواد برای بدن بسیار مفید است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مواد زائد ، کبد ، گوشت ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار