ایجاد دفتر صادرات فناوری در عراق و افغانستان، پتانسیل صادراتی ایران در نرم افزار، کاهش زمان تائید گوشی های وارداتی به 5 روز، نخستین سمینار آشنایی با نرم افزار SQL Server ۲۰۱۴ برگزار می‌‌شود، تلفن های استان همدان از فردا هم کد می‌شود و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






سایت ریاست جمهوری عضو شبکه اجتماعی کلوب شد/ نخستین پیغام رئیس جمهور
خبرگزاری مهر/ سایت ریاست جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی کلوب عضو شد و حسن روحانی رئیس جمهور نخستین مطلب خود را در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.





وی در این مطلب، اشاره به دولت تدبیر و امید کرده و نوشته: "دولت تدبیر و امید راه خود را در همه زمینه‌ها با کمک و حمایت شما مردم ادامه خواهد داد.
همزمان با روز جهانی ارتباطات صفحه اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در شبکه اجتماعی کلوب دات کام و اشتراک ویدئوی آپارات با هدف ارتباط مستقیم با کاربران از سراسر دنیا راه اندازی شد. این صفحه به منظور تعامل میان کاربران با مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور ایجاد شده است."



ایجاد دفتر صادرات فناوری در عراق و افغانستان/ پتانسیل صادراتی ایران در نرم افزار و دارو
خبرگزاری مهر/ سورنا ستاری تجهیز دفاتر فناوری، حمایت از برگزاری نمایشگاهها در کشورهای همسایه و ایجاد دفاتر همکاریهای صادراتی را از جمله سیاستهای آینده معاونت علمی در حوزه صادرات کالا و خدمات فناور عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون در حال راه اندازی دفتر همکاریهای صادراتی برای عراق و افغانستان هستیم و این سیاست برای کشورهایی که امکان توسعه فناوریهایمان وجود دارد دنبال می شود.

وی با بیان اینکه بازارهای اروپایی بازارهای بسته ای است و گرفتن استانداردها برای کالاهای فناوری با توجه به شرایط تحریم مشکل است ادامه داد: بسیاری از شرکتهای فناور ما می توانند استانداردهای اروپایی را برای کالاهای خود بگیرند اما شرایط فعلی تحریم این اجازه را نمی دهد.



معاون علمی فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با توجه به پتانسیل موجود، می توانیم بازار منطقه را در اختیار داشته باشیم، افزود: این پتانسیل از سوی شرکتهای ایرانی برای کالا و خدمات نرم افزار، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، نانوتکنولوژی، زیست فناوری، دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

ستاری با اشاره به برنامه های معاونت علمی برای در اختیار گرفتن بازار فناوری پاکستان گفت: این کشور بازار خوبی برای صادرات تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دارو محسوب می شود که باید این را فعال کنیم و در این زمینه نیز معاونت علمی این موضوع را در برنامه آینده قرار داده است.


کاهش زمان تائید گوشی های وارداتی به 5 روز
خبرگزاری مهر/ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به واردات گوشی‌های تأییدنشده و بدون گارانتی در بازار موبایل، از تسهیل فرآیندها برای ترغیب واردکنندگان گوشی به دریافت تائید نمونه خبر داد و اعلام کرد: زمان تائید گوشی های وارداتی به 5 روز کاری کاهش یافته است.

هم اکنون مدل‌های بسیار زیادی از گوشی‌های تلفن همراه در بازار کشور به فروش می‌رسند که نه تنها تأییدیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را ندارند بلکه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز نیستند.



براین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: برای نمایندگی‌های مجاز واردات گوشی‌های تلفن همراه که لیست آنها از طرف مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده، فرآیند تأئید نمونه در هنگام واردات انجام شده و در صورت انطباق نتایج آزمایش با استانداردها و ضوابط داخلی کشور، فرآیند ترخیص انجام می‌شود.

همچنین به منظور ترغیب وارد کنندگان به واردات قانونی انجام فرآیندها تسهیل شده است؛ از جمله اینکه زمان انجام فرآیند تائید نمونه به 5 روز کاری کاهش یافته و گواهی‌های صادره توسط مراجع بین‌المللی مورد تائید سازمان پذیرفته می‌شود. همچنین در صورت ارائه نمونه در هنگام ثبت سفارش و تأیید آن توسط رگولاتوری، در هنگام واردات انبوه، ضمن نمونه برداری مجدد نسبت به ترخیص همزمان مابقی آنها اقدام می‌شود.

رگولاتوری تاکید کرد: برغم تلاش‌های این سازمان و پیگیری‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به دلیل عدم نظارت صحیح در مبادی گمرکی و همچنین واردات غیر قانونی و عدم پایش بازار توسط نهادهای مرتبط، مدل‌های بسیار زیادی از گوشی‌های تلفن همراه در بازار به فروش می‌رسند که نه تنها تأییدیه این سازمان را ندارند بلکه گارانتی و خدمات پس از فروش نیز ندارند که نمونه‌ای از آن طی نامه ای در تاریخ 16 بهمن 91 به معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز اعلام شده است.


تعرفه های پستی ۲۳ درصد گران شد
خبرگزاری تسنیم/ با ورود سال جدید به نسبت افزایش حقوق کارگران و کارمندان شاهد تغییر در برخی تعرفه‌ها هستیم. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به تازگی تعرفه جدید خدمات پستی در سال 93 را تصویب کرده که پس از ابلاغ اجرایی خواهد شد.



حسین مهری، مدیرعامل پست در رابطه با تغییر تعرفه‌های پستی گفت: در این مصوب، نامه عادی که 43 درصد مرسولات پستی را به خود اختصاص می‌دهد با دیدگاه حمایتی حداقل افزایش را داشته است. وی افزود: نامه عادی با 10 درصد افزایش تعرفه 50 تومان نسبت به سال قبل گران‌تر شد و سایر تعرفه‌ها به طور متوسط با 23 درصد افزایش نرخ همراه شده اند.

مهری در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به نامگذاری فرهنگی امسال تعرفه‌های پستی مطبوعات و کتاب نباید افزایش یابد، اظهار کرد: در تعرفه‌های سال جاری نرخ‌های پستی مطبوعات و کتاب ثابت مانده است. مدیرعامل شرکت پست در پایان خاطرنشان کرد: افزایش 23 درصدی تعرفه‌های پستی در دو مرحله اعمال خواهد شد.


نخستین سمینار آشنایی با نرم افزار SQL Server ۲۰۱۴ برگزار می‌‌شود
خبرگزاری تسنیم/ اولین سمینار تخصصی آشنایی با قابلیتهای جدید SQL Server 2014 توسط آموزشگاه مهندسی سایبرتک و با سخنرانی یکی از اساتید برجسته دوره های SQL در ایران، در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌ شود. آخرین نسخه از نرم افزار محبوب و پرکاربرد SQL Server چندی پیش توسط مایکروسافت انتشار یافت.



نرم افزار SQL Server 2014 تغییرات شگرفی را در زمینه افزایش بازدهی سیستم و بالا بردن سرعت دیتابیس ها داشته است به طوری که می توان با بهره گرفتن از قابلیت هایی نظیر in Memory Optimization, Delayed Durability, updateable clustered columnstore indexes و... بدون تغییر در نرم افزار، راندمان سیستم را تا 30 برابر افزایش داد.

لازم به ذکر است که به شرکت کنندگان در این سمینار مدرک معتبر از سوی آموزشگاه سایبرتک اعطا خواهد شد. علاقه مندان برای ثبت نام در این سمینار می‌توانند به آدرس https://www.cybertech.ac/course مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 86765000-021 تماس بگیرند. زمان برگزاری سمینار پنجشنبه اول خرداد 93 ساعت 14 تا 18 به آدرس تهران - خیابان ولیعصر - نبش خیابان جام جم - سازمان مدیریت صنعتی - سالن دکتر وفا غفاریان اعلام شده است.


تلفن های استان همدان از فردا هم کد می‌شود
خبرگزاری تسنیم/ طرح هم کدسازی در سطح شهرستانهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، رزن، کبودرآهنگ، بهار، اسدآباد و فامنین انجام می شود و شماره مشترکین در این شهرستانها از 7 رقم به 8 رقم تغییر می‌کند.



براساس این گزارش، مشترکین تلفن‌های ثابت در شهرستانها و روستاهای استان همدان برای اطلاع از تغییرات و دریافت شماره جدید خود می‌توانند تا قبل از ساعت 22 روز دوشنبه (29 اردیبهشت) در محدوده استان با سامانه گویای 135 و 118 و درخارج از استان با شماره 08118352222 و بعد از ساعت 22 در خارج از استان با شماره 08138352222 و در داخل استان با سامانه گویای 135 و 118 تماس بگیرند.

همچنین مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان همدان به نشانی www.tch.ir و واردکردن شماره تلفن قدیم، از شماره جدید خود مطلع شوند. براساس اطلاعیه ستاد هم کدسازی تلفن‌های ثابت، مشترکان برای انعکاس پیشنهاد و همچنین اعلام شکایت در این زمینه، می‌توانند به پورتال اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir بخش ثبت و پاسخگوئی به شکایات مراجعه کنند.


فهرست بدسابقه‌ها در حفظ حریم شخصی منتشر شد
خبرگزاری فارس/ بنیاد مدافع الکترونیک یا EFF فهرستی از شرکت‌های برتر فناوری که در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران کمترین دقت را معمول می‌دارند منتشر کرده که در راس آن نام شرکت آمازون دیده می شود. بعد از آمازون در این فهرست نام Snapchat و AT&T بزرگترین شرکت مخابراتی ایالات متحده به چشم می‌خورد.

این شرکت‌ها در صورت تقاضای دولت برای دریافت اطلاعات خصوصی کاربران نیز معمولا مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهند و احتمال اینکه داده‌های شخصی کاربران را به منظور کسب درآمد با موسسات ثالث به اشتراک بگذارند بسیار زیاد است.



این شرکت‌ها در زمینه حفظ امنیت آنلاین کاربران خود نیز کارنامه خوبی نداشته‌اند و شفافیتی که در گزارش‌های خود برای انعکاس این مشکلات بروز داده‌اند، اندک بوده است. در مقابل شرکت‌های بزرگ مانند اپل، دراپ باکس، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، توییتر و یاهو با ارتقای قابلیت‌های امنیتی و حریم شخصی خود وضعیت بهتری پیدا کرده اند.

البته این فهرست تنها به بررسی عملکرد 26 شرکت فناوری برتر اختصاص دارد. کاربران برای مطالعه این گزارش می توانند به نشانی cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2014/05/who-has-your-back-2014-govt-data-requests-1.pdf  مراجعه کنند.


انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار