رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: طرح جامع پایگاه‌های امداد جاده‌ای و کوهستانی در کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حسین کولیوند در حاشیه افتتاح طرح پایگاه امداد جاده‌ای کجور با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در ارائه خدمات مرزی را نمی‌شناسد، اظهار کرد: خدمات این جمعیت مشمول تمامی انسان‌های روی زمین در هر نقطه از این دنیا را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر جزو انسان‌های پرتلاش و ایثارگر همراه با حس انسان‌دوستانه هستند، افزود: تمام سعی و تلاش ما ارتقای سطح کیفی خدمات جمعیت هلال‌احمر به مردم است و هر جا هم اعتماد مردم به این نهاد بیشتر بود توانستیم موفق‌تر ظاهر شویم.

وی در ادامه از فعالیت 500 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع و نظام‌مند پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی در دست بررسی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح پس از ارزشیابی و نیازسنجی مناطق مختلف کشور برابر با نیاز آن منطقه اقدام به احداث بنای پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر می‌شود، ادامه داد: وجود نیروی انسانی آموزش دیده و مجرب و نیز در اختیار داشتن تجهیزات مختلف امدادی بسیار حائز اهمیت است تا نیروهای امدادی بتوانند در شرایط بحران و اضطراری خدمات مطلوبی را ارائه دهند.

کولیوند بر لزوم فراگیر کردن آموزش امداد و نجات در خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: باید به سمت آموزش همگانی برویم و هر خانواده از یک امدادگر برخوردار باشد که برای تحقق این طرح نیازمند تلاش و همت فراوان همگانی است.

وی تربیت مربی را از دیگر برنامه‌های اصلی و مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: از دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد، بسیج برای آموزش امداد و نجات در شرایط بحران به خانواده‌ها کمک می‌گیریم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در ادامه با بیان اینکه تقویت ناوگان هوایی جزو طرح‌های مهم جمعیت هلال احمر کشور است، گفت: با اضافه شدن سه فروند بالگرد خریداری شده تعداد ناوگان هوایی هلال‌احمر به 20 فروند می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اگر مجلس شورای اسلامی کمک کند می‌توان در حوزه امداد هوایی شاهد تحولات بهتر و مطلوب‌تری باشیم، افزود: تجهیزات امداد و نجات در سراسر کشور نیز باید به روزرسانی شوند تا در زمان بحران، امدارسانی سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور همچنین با اشاره به توریستی بودن و مسافرپذیری غرب مازندران گفت: استان مازندران و به ویژه غرب این استان در ایام تعطیلات مسافران و گردشگران بسیار زیادی را به خود می‌بیند و طبیعتاً این خیل جمعیت گردشگر نیازمند آرامش هستند تا بتوانند سفری خوش داشته باشند که در این زمینه جمعیت هلال‌احمر از جمله نهادهایی است که در صف نخست ایجاد بستر مطلوب و آرام برای مسافران و گردشگران قرار دارد./س

برچسب ها: جاده ، امداد ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.