تعاونی‌ها بیش از 100 میلیون شغل در سراسر دنیا ایجاد کرده که حدود 20 درصد این فرصت‌های شغلی توسط شرکت‌های تعاونی چند ملیتی اداره می‌شود.

فاطمه آقامیری کارشناس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: تجارب به دست آمده در سایر کشورها نشانگر اهمیت بخش تعاون به عنوان یک نظام کارآمد اقتصادی و اجتماعی برای ایجاد بازار کار است.
 
وی ادامه داد: تعاونی‌ها بیش از 100 میلیون شغل در سراسر دنیا ایجاد کرده که حدود 20 درصد این فرصت‌های شغلی توسط شرکت‌های چندملیتی است.
 
این کارشناس با بیان اینکه تعاون به اقتصاد دولتی وابسته نیست گفت: تعاون در اقتصاد اکثر کشورها از جمله ایران اقتصاد دولتی نیست و بخشی از اقتصاد ملی به حساب می‌آید و در بعد قوانین حقوقی با اقتصاد دولتی متفاوت هستند این امر سبب می‌شود تا تعاون در بعد بین‌المللی وارد شده و زمینه بازاریابی محصولات داخلی را با آزادی بیشتری فراهم کند.
 
آقامیری تصریح کرد: بخش تعاون به عنوان یک اقدام با کمک متقابل و دوسویه دولت توانایی ایجاد یک اجتماعی سالم کاری را داشته که باید با توجه ظرفیت‌های موجود در امر اشتغال و با تأکید بر مراودات بین‌المللی در هر کشور بیان شود.
 
وی تأکید کرد: برای شناسایی ظرفیت‌های جدید نیازمند پیشینه فعالیت اقتصادی هستیم و از آنجا که تعاونی‌ها فعالیتی انسان محور و سرمایه محور است توجه به آنها می‌تواند سبب شناسایی قطب‌های تولیدی کشور شود.
 
وی با اشاره به انواع تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: انواع تعاونی‌ها در امر اشتغال نقش دارند اما تعاونی‌های تولیدی با توجه به بازه زمانی و سرمایه‌ای که در اختیار دارند در ایجاد فرصت‌های شغلی موفق‌تر هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار