یک فعال عرصه تعاون مطرح کرد

گسترش تعاونی‌های مصرف، سدی در برابر دلالان بازار

یک فعال عرصه تعاون گفت: ورود تعاونی‌های مصرف در امر توزیع می‌تواند سبب احیا مجدد این شبکه در امر توزیع و تولید‌ کالا شود.

سید حسین فرجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت توجه به تعاونی‌های مصرف اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی به ویژه تعاونی‌های مصرف مردمی‌ترین شبکه توزیع هستند که مردم کالاهای اساسی خود را از طریق آن تحویل می‌گیرند.
 
این فعال تعاون ادامه داد: این شرکت‌ها در قالب شبکه‌های توزیع وسیع کالاها را از کانال‌های اصلی توزیع تأمین  و بدون هیچ واسطه‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه این سطح از توزیع سبب کاهش قیمت محصول شود گفت: قیمت تمام شده کالاها در تعاونی‌های مصرف کمتر از واحدهای صنفی است در نتیجه کالا به صورت بهتری و بدون دلالی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.
 
فرجی تأکید کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی یک قسمت از اقتصاد مربوطه به شرکت‌های تعاونی است که در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است ورود تعاونی‌های مصرف به امر توزیع می‌تواند سبب احیا مجدد این شبکه در امر تولید، توزیع و مصرف شود.
 
این فعال عرصه تعاون اضافه کرد: احیا این بخش کمک مجدد مسئولین را می‌طلبد و با اعتماد دولت به بخش تعاونی است که این نهادهای تولیدی ارتقاء می‌یابند.
 
وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی به ویژه شرکت‌های تعاونی تولیدی و توزیعی کار تجاری انجام می‌دهند با تأمین نقدینگی شرکت‌های تعاونی این شرکت‌ها می‌توانند در امر صادرات و واردات زمینه‌های رشد اقتصادی را فراهم کنند.
 
فرجی خاطرنشان کرد: در راستای احیای تعاونی‌های مصرف بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی می‌توانند با تأمین نقدینگی تعاونی‌ها کمک شایانی به احیای این واحدهای کوچک اقتصاد می‌کند. این کمک‌ها برای تأمین کالاهای داخلی و تأمین مواد اولیه وارداتی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاونی ، توزیع ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار