مدرس انجمن خوشنویسان ایران گفت : جایگاه مشخصی برای نمایش آثار خوشنویسان وجود ندارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، استاد احمد بستانی افزود : هنرمند زمانی جایگاه حقیقی خود را در می‌یابد که آثاری که پس از سال‌ها ممارست خلق کرده را در معرض دید عموم برای نمایش قرار دهد.

مدرس انجمن خوشنویسان ایران خاطرنشان کرد: هنرمندان حوزه تجسمی برای آنکه بخواهند آثار خود را به نمایش بگذارند باید متوسل به نهادهای فرهنگی و هنری شوند تا هزینه اجاره بهای این گالری را متقبل شوند در حالی که در سایر نقاط کشور چنین فاهایی با تسهیلات بیشتری در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگرچه در حال حاضر به همت بخش خصوصی گالری فرهنگ و هنر و آریا، بار این بخش را به دوش می‌کشد اما هنوز گالری مشخصی که در شأن هنرمندان باشد از سوی بخش دولتی ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: با وضع اقتصادی موجود و با علم به اینکه هنرمندان هیچ منبع درآمد خاصی برای امرار معاش ندارند تامین هزینه‌های برپایی نمایشگاه بسیار دشوار است که این مورد نیازمند توجه بیشتر بانیان فرهنگی و هنری کشور است.

وی عنوان کرد : برگزاری نمایشگاه‌های متعدد به بهبود ذائقه هنری جامعه کمک شایانی می‌کند و در سالی که مزین به نام فرهنگ شده باید چنین دغدغه‌هایی با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: عدم ، جایگاه ، مشخص ، خوشنویسان ، اثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.