سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات در غرب افغانستان با اشاره به مشترکات 2 کشور اظهار داشت که دیپلمات‌ها و اتباع ایرانی بدون محافظ و احساس بیگانگی براحتی در هرات آمد و شد می‌کنند و این بیانگر دوستی 2 ملت همسایه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛  «محمود افخمی رشیدی» سرکنسول ایران در ولایت هرات در غرب افغانستان در مراسمی بمناسبت میلاد امام علی (ع) که با حضور تیم‌های پیشکسوت از شهرستان تابیاد خراسان رضوی و هرات در مقر نمایندگی سیاسی ایران در هرات برگزار شد، اظهار داشت که هرات شهر وحدت، همدلی و همزبانی است و هیچگاه در ماموریت کاری‌اش در این شهر، احساس بیگانگی نکرده است.
 
افخمی رشیدی افزود که هیچ دیپلمات و یا اتباع ایرانی در هرات، همراه با محافظ امنیتی نیست، در حالی که در همین شهر، مسئولین نمایندگی‌های سیاسی کشورهای منطقه با نظارت کامل نیروهای امنیتی در تردد هستند.
 
وی تاکید کرد که آرامش و عدم بیگانگی اتباع ایرانی در هرات، بیانگر همزیستی و دوستی 2 ملت همسایه است و آرزوی دولت و ملت ایران نیز همواره پیشرفت، ثبات و استقلال برای افغانستان بوده و هست.
 
سرکنسول ایران در هرات، به ورزشکاران کشورمان در هرات اظهار داشت که حضور شما به نمایندگی از ملت و جامعه ورزشی ایران با محوریت همدردی با مردم افغانستان در حادثه رانش کوه در ولایت بدخشان، نشاندهنده مشترکات اسلامی و انسانی است.
 
این مراسم با حضور اعضای جامعه ورزشی ایران و افغانستان در روز میلاد امام علی(ع) و به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شد.
 
رئیس فدارسیون ورزشی هرات نیز ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین علی (ع) در این مراسم گفت که ارتقای ظرفیت و توانمند ساختن جامعه ورزشی افغانستان در الگو گرفتن از فنون بهتر از پیشکسوتان است و خوشحال است که برای نخستین بار از جامعه پیشکسوت فوتبال استان خراسان رضوی میزبانی می‌کند.
 
تیم پیشکسوت فوتبال شهرستان تایباد بمنظور همدردی جامعه ورزشی استان خراسان رضوی در حادثه رانش کوه در بدخشان افغانستان به دعوت همتای افغانستانی خود ضمن برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال، قرار است که از اماکن تفریحی و تاریخی این شهر نیز بازدید کنند.
/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار