دولت اوباما که در ابتدا کمپاین انتخاباتی اش وعده بهبود روابط با جهان اسلام را سر می داد، هم اکنون روزانه دو میلیون دلار تنها در افغانستان صرف دین زدایی و دین گریزی می كند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،دیروز مصادف بود  با سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام که سراسر زندگی ایشان پیام آور بشردوستی و انسانیت برای آدمیان بود و همیشه حامی کاملترین و پاکترین دین آسمانی بود که پیامبر مهر و رحمت به جهانیان عرضه نمود.

اما متاسفانه از 14 قرن پیش این دین، مورد هجمه حملات یهود و نصارا بوده و هست. از گذشته توطئه و دسایس فراوانی برای ایجاد تفرقه میان دو مذهب اهل تشیع و تسنن در افغانستان که همواره آنان برادرانه با یکدیگر زندگی کرده اند، جریان داشته است، که البته هیچ‎گاه آنان موفق به ایجاد تفرقه میان پیروان این دو مذهب نخواهند شد.

ولی اکنون دشمنان دین مبین اسلام، میلیاردها دالر صرف اسلام ستیزی در جهان و بخصوص در کشور ما می کنند. بنا بر آمار منتشر شده، دولت جناب اوباما که در ابتدا کمپاین انتخاباتی اش وعده بهبود روابط با جهان اسلام را سر می داد، هم اکنون روزانه دو میلیون دالر تنها در افغانستان صرف دین زدایی و دین گریزی می كند که نتیجه آن افزایش اسلام هراسی در میان جامعه آمریکاست.

آمریکاییها می دانند که اگر مردم افغانستان مانند دیگر جوامع اسلامی بیدار شوند و نخواهند تحت سلطه استعمار باشند، منافع آنها در خطرخواهد افتاد. لذا هزینه های سرسام آوری را صرف می نمایند تا جامعه جوان افغانستان از دین فاصله بگیرند. که البته اجمالا عرض کنیم یکی از این توطئه های مغرضانه طرح مصالحه با طالبانی است که مشهور به افراط گرایی و دین زدایی هستند.

صاحب نظران کشور معتقدند که برنامه‌های مبتذل و ضد دینی برخی رسانه‎ها در افغانستان که با حمایت و دیکته مستقیم کشورهای غربی صورت می‎گیرد، تاثیرات مخربی بر جامعه افغانستان داشته است. در حال حاضر فیلم‌، سریال و آهنگ‌های خارجی مبتذل و نیمه عریان که مخالف فرهنگ اسلامی و ملی ماست، بیشترین زمان پخش را در بسیاری از تلویزیون‎های خصوصی افغانستان به خود اختصاص داده‌ است.

افغانستان این افتخار را دارد که مزین باشد به نام مبارک اسلام. لذا پخش برنامه‌های مبتذل و مخالف اسلام توسط بسیاری از شبکه‎های تلویزیونی به بهانه آزادی بیان، از نظر اکثر مردم قابل قبول نیست ولی غرب با پرداخت هزینه های شبکه تجاری تلویزیونی و رادیویی، با هدف دین ستیزی و فرهنگ ستیزی تلاش می‌کند تا فرهنگ برهنگی را در این جامعه ترویج ‎دهد.

واضح و روشن است که امروز کشورهای خارجی در جنگ‌های رسانه‌ای بیش از جنگ‎های نظامی هزینه می‌کنند. ادامه این وضعیت باعث خواهد شد تا جامعه به ‎ویژه نسل جوان ما به سوی انحراف کشانده شود و علاوه بر بازماندن آنان از تحصیل و دانش، ضربه شدیدی نیز به فرهنگ اصیل دینی و ملی افغانستان وارد گردد.

کشورهای استعمار گر همیشه تلاش می‌کنند که در کشوري چون افغانستان در قدم اول با نشر و پخش سریال های مبتذل، منزلت ارزش ها و اساسات اسلامی را از بین ببرند و جوانان را که پیکره اصلی یک جامعه به حساب می رود از طریق همین ابتذال رسانه ای به بیراهه بکشانند كه اگر وضعیت جامعه به همین حالت جریان پیدا نماید، در قدم نخست حجاب اسلامی، سپس بنیان خانواده ها و حتی تمدن اسلامی را از بین خواهد رفت و در نتیجه باعث از بين رفتن نظام اسلامي خواهد شد.

حال سوال اینجا است که مقامات مسوول دولتی و حکومتی چرا هیچ تلاشی برای دفاع از حریم اسلام نمی نمایند؟ شاید می خواهند ثابت کنند که آنها نیز در پشت نام اسلام ، سعی دارند به مقاصد شوم خود و اربابان غربی شان برسند؟!

و الا چرا پارلمان کشور، در قسمت رسانه ها قوانینی را وضع نمی نماید تا خارج از چوکات اسلامی عمل نکنند؟ چرا مسوولین نهادهای مربوط اقدامی حتی مختصر در قبال این دین گریزی مردم و پروژه اسلام ستیزی آمریکا انجام نمی دهند؟ جالب اینجا است که همنی عالی جنابان در سخنرانی های تبلیغاتی خود به دفاع از حقانیت اسلام می پردازند!!! سکوت برخی از علمای دینی نیز سوال دیگری است که مجال سخن در این باب در این مجمل نیست.

به هر حال توقع پیامبر و همه شهدای اسلام از همه ما مسلمانان این است که چنین جامعه ای که استعمارگران و دشمنان اسلام در ابعاد مختلف، در حال مبارزه با اسلام هستند، منحیث یک مجاهد فرهنگی با بالابردن سطح آگاهی دینی جامعه، مبارزه با جلوه های فساد و ابتذال ، با این ابتذال فرهنگ غربی مقابله نماییم. نه اینکه گوشه ای بنشینیم و بگوییم طالبان می آیند و دوباره دین را به کشور باز می گردانند!!!
/انتهای پیام

منبع :شبکه اطلاع رسانی افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار