خوردن يك وعده صبحانه غني از پروتئين، يك استراتژي بالقوه به منظور ممانعت از پرخوري است و باعث بهبود كيفيت رژيم غذايي از طريق جايگزيني ميان وعده‌هاي مضر و بدون ارزش غذايي با يك وعده صبحانه كامل غني از پروتئين مي‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،پزشکان به افرادی که خواهان کم‌ کردن وزن خود هستند توصیه می‌کنند با انجام چند تغییر کوچک در عادات غذایی خود می‌توانند به آسانی به وزن دلخواه خود دست یابند. گفتنی است، مصرف مرتب صبحانه در هر روز می‌تواند سبب کاهش اشتهای افراد در طول روز شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند، مصرف غذا در ظرف‌های کوچکتر می‌تواند سبب کمتر خوردن غذا و لذا کاهش وزن در افراد گردد.

 

نوشیدن مقدار زیاد آب در طول روز به ویژه قبل از مصرف غذا سبب احساس سیری زودهنگام و کاهش وزن سریع می‌شود. کم کردن مصرف تنقلات، جلوگیری از بروز استرس، کمتر نشستن بر روی صندلی و افزایش تحرک می‌تواند سبب کاهش وزن افراد و رسیدن آنها به تناسب اندام مورد نظرشان شود.

 

طبق يافته‌هاي دانشمندان يكي از راه‌هاي بسيار مهم براي كاهش استرس و ميل به غذاهاي پرچرب و پركالري در طول روز، خوردن يك وعده صبحانه غني از پروتئين در طول روز است. در اين مطالعه 20 دختر جوان با وزن بالا در سنين 8 تا 20 سالگي مورد بررسي قرار گرفتند و به آنها رژيم غذايي، و صبحانه غني از پروتئين داده شد.

 

اين صبحانه، شامل تخم‌مرغ و گوشت گاو بدون چربي بود. هر وعده صبحانه 350 كالري انرژي داشت و شامل 35 گرم پروتئين بود. در طول روز نيز، با تصويربرداري مغناطيسي مغز مشخص شد كه خوردن صبحانه غني از پروتئين، منجر به كنترل رفتاري تغذيه‌اي آنها شده و ميل آنها به دريافت غذا را كاهش داد.

 

افرادي كه به طور معمول در صبح، صبحانه نمي‌خورند ممكن است در ابتدا نسبت به دريافت مواد غذايي در صبح  مردد باشند اما حدود 3 روز طول مي‌كشد تا بدن خود را به خوردن زودهنگام صبحانه در روز وفق دهد.

 

شركت‌كنندگان از تخم‌مرغ، گوشت گاو بدون چربي و فرآورده‌هاي گوشتي، مثل سوسيس و گوشت گاو به عنوان منبع پروتئين استفاده مي‌كردند اما مي‌توانستند از ماست يوناني و پنير كاتج نيز به عنوان جانشين گوشت و تخم‌مرغ براي رسيدن به 35 گرم پروتئين استفاده كنند. پژوهش‌هاي آينده، مصرف منظم صبحانه غني از پروتئين را براي كنترل وزن بدن در افراد جوان مورد بررسي قرار خواهد داد.

 

برچسب ها: خوردن ، غذا ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.