مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:‌ در حال حاضر به دلیل کاهش بارندگی‌ها 32 درصد مخازن پشت سدهای استان اردبیل خالی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داود نجفیان امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آبگرم نیر اظهار داشت: میزان بارش در استان اردبیل به نسبت متوسط بارندگی در بلند مدت 20 درصد کاهش یافته که این کاهش آثار و آسیب‌های نامطلوبی را در حوزه‌های کشاورزی و شرب به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ‌از اول سال زراعی جاری میزان بارش در سطح استان اردبیل 184 میلی‌متر بوده که نسبت به متوسط بلند مدت 20 درصد کاهش بارندگی‌ها را شاهد هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل با اعلام اینکه 32 درصد مخازن پشت سدهای استان اردبیل خالی است، خاطر نشان کرد: برخلاف دو سال پیش که بسیاری از سدهای استان سرریز شده و وضعیت مطلوبی را در بارندگی‌ها شاهد بودیم این وضعیت نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

نجفیان از ساخت هفت سد و آغاز عملیات اجرایی هفت شبکه پایاب سد در استان خبر داد و افزود: ما با تأمین منابع اعتبار ملی و همچنین فاینانس و جذب سرمایه‌گذاری‌های مختلف در تلاش هستیم تا وضعیت تکمیل طرحها و سدها را به سرعت انجام دهیم.

وی در مورد طرح آبگرم سقزچی نیز بیان کرد: با تحویل این طرح به سرمایه‌گذار جدید عملیات احداث آب‌درمانی مدرن در این شهرستان آغاز شده و امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود وضعیت متفاوتی را در تکمیل طرحهای نیمه‌تمام شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، مخازن ، سدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.