رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: 35درصد زایمان های استان به صورت سزارین انجام می شود.که این آمار از میانگین 45درصدی در کشور 10درصدکمتر است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،ابراهیم گلمکانی در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به عوارض زایمان سزارین گفت: امیدواریم با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت در استان میزان سزارین را از 30 تا 35 درصد به 25 تا 30 درصد کاهش دهیم .

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از نیمه اردیبهشت سال جاری در استان ،با3 رویکرد درمانی آغاز واجرا شده است ،افزود: :برای اجرای هرچه بهتر طرح ترویج زایمان فیزیولوژیک، بسته های تشویقی برای متخصصین وماماهای فعال در بخش زایمان طبیعی وزنان باردار در نظر گرفته شده است.

گلمکانی به میزان پرداختی بیماران اشاره کرد وافزود:10 در صد از هزینه ها را بیماران متقبل می شوند ومابقی هزینه ها از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

وی اظهار داشت:میزان پرداختی هزینه روستائیان ،عشایر وافراد ارجاع شده از شهرهای زیر 20هزار نفر در این طرح را 5درصد عنوان کرد.

وی افزود:طرح تحول نظام سلامت در 7 بسته درمانی ابلاغ که در مرحله اول 3بسته آن از 15 اردیبهشت امسال شروع واجرا شد و4بسته بعدی که شامل شرایط درمان بیماری های خاص وصعب العلاج ،شرایط پزشکان در مناطق دور ...در خردادماه آغاز واجرا خواهد شد.

گلمکانی تصريح کرد:‌ به منظور حسن اجراي اين برنامه، تيم هاي نظارتي از تمامي بيمارستان هاي دانشگاهي بازديد مي کنند و بر اساس بازرسي هاي انجام شده در چند روز اخير رضايت مندي بيماران و مراجعه کنندگان افزايش یافته است./ش/ن

برچسب ها: سزارین ، استان ، میانگین ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.