معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با ورود دانشگاه‌ها به مقوله پژوهش و حرکت از دانش به تجاری سازی خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی با اساتید و روسای دانشگاه‌های برتر ایران گفت: اختصاص پنج درصد از سهم فروش محصولات متکی به یک فناوری که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد، به عنوان جایزه به دانشگاه‌ها تعلق پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه دو مشکل وجود دارد، باید به بررسی این مشکل‌ها بپردازیم.

ستاری همچنین افزود: مشکل فرهنگی در اجرای اختصاص 5 درصد سهم فروش فناوری به دانشگاه‌ها  وجود دارد، که هریک از دانشگاه‌ها آئین نامه‌هایی مربوط به خود را دارند، که باید در اجرای این طرح یکی شوند که معاونت علمی با یک تعاملی میان دانشگاه‌ها باید این مشکل فرهنگی را برطرف سازد.

وی خاطرنشان کرد: علمی که در مرز دانش است، شاید این علم برای اولین بار در دانشگاه باشد باید دولت و ستاد‌های معاونت علمی دانشگاه‌ها را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: پس از اینکه طرح به مرحله تجاری سازی رسید، حمایت مالی توسط دولت، ستادها و شرکت‌های دانش بنیان در مرحله تجاری سازی باید پس گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: هر دانشگاه در زمینه این طرح "آئین نامه مخصوص به خود را دارد و دانشگاه‌ها با کسب امتیاز‌های پژوهش نسبت به مقاله‌های ISI جهت گیری می‌شوند تا در مقوله پژوهش هم وارد شوند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است ارتباط خود را با دانشگاه‌ها افزایش دهد، در مباحث تدوین آئین نامه و رفع مشکلات فرهنگی حرکت کند.

وی در پایان گفت: پژوهش‌ها منبع درآمد هستند نه منبع هزینه تا این پژوهش‌ها طی فرآیندی به محصول تبدیل شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار