در حالی هزاران تکه از بقایای اجساد قربانیان حملات یازدهم سپتامبر که پزشکان قانونی قادر به شناسایی آنها نبودند، به زیر محل یادبود برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک منتقل شد که برخی خانواده‌های قربانیان در اعتراض به این اقدام تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، روز گذشته، 15 خودرو تشریفات تابوت‌هایی حاوی ۷۹۳۰ تکه از بقایای اجساد را از محل ساختمان پزشکی قانونی و کالبد شکافی نیویورک به محل ویژه‌ای که در زیر محوطه تخریب شده برج‌های دو قلوی سازمان تجارت جهانی نیویورک تعبیه شده بود، منتقل کردند.

قرار است بر روی این محل موزه‌ای احداث شود.

بسیاری از اجساد قربانیان این واقعه پیش از جمع آوری، ساعت‌ها در آتش سوختند به طوری که اکنون پزشکان قانونی قادر به شناسایی و تفکیک آنها نیستند.
 
در عین حال در جریان این مراسم تظاهراتی برپا شد.

همزمان با برگزاری مراسم انتقال این بقایا، بعضی از اعضای خانواده قربانیان به نشانه اعتراض در محل مراسم حاضر شدند و در حالی که دهان خود را با پارچه‌های سیاه بسته بودند در سکوت به این اقدام مقام‌های نیویورک اعتراض کردند.

یکی از اعضای خانواده‌های معترض که پسرش را در واقعه یازدهم سپتامبر از دست داده می‌گوید مقام‌ها در مورد دفن و نگهداری از بقایای اجساد با خانواده‌های قربانیان مشورت نکردند و نظر آنها را جویا نشدند چرا که می‌دانستند خانواده‌ها با این تصمیم موافق نیستند.

گفتنی است، از میان ۲۷۵۳ جسد پیدا شده در محل برج های تخریب شده سازمان تجارت جهانی، ۱۱۱۵ جسد قابل شناسایی نبودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار