کره شمالی درست دو روز پس از هشدار وزیر دفاع کره جنوبی مبنی بر اینکه کره شمالی در حال تدارک دیدن مقدمات چهارمین آزمایش هسته‌ای خود است، تهدید هسته‌ای جدیدی را مطرح کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از اسوشیتد پرس، کره شمالی درست دو روز پس از هشدار وزیر دفاع کره جنوبی مبنی بر اینکه کره شمالی در حال تدارک دیدن مقدمات چهارمین آزمایش هسته‌ای خود است، تهدید هسته‌ای جدیدی را مطرح کرده است.

روزنامه رودونگ سینمون وابسته به حزب حاکم این کشور گزارش داد: پیونگ یانگ با تاکید بر مواضع قاطع خود حق هر گونه اقدام از جمله آزمایش هسته‌ای را برای محافظت از حاکمیت ارضی و جایگاه خود برای خود قائل است.

موسسه علوم و امنیت بین‌المللی روز شنبه در گزارشی نوشت تصاویر ماهواره‌ای تحرکات جدید کره شمالی در محل آزمایشهای هسته‌ای این کشور از جمله جابجایی کامیونها و وسایل نقلیه را نشان می‌دهد. این موسسه تعیین تاریخ دقیق این آزمایش را دشوار توصیف کرده است.

کیم کوآن جین وزیر دفاع کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی در حال تدارک مقدمات چهارمین آزمایش هسته‌ای خود است. کیم خاطرنشان کرد البته این اقدام ممکن است فقط یک بلوف باشد . وی در عین حال به اقدام نهایی احتمالی کره شمالی در این زمینه اشاره‌ای نکرد.
سئول به پیونگ یانگ هشدار داده است در صورتی که آزمایش هسته‌ای جدیدی انجام دهد با عواقبی جدی روبرو خواهد شد.

انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی پاسخی دیگر به فشارهای بین المللی به رهبری آمریکا علیه پیونگ یونگ برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای تسلیحاتی این کشور خواهد بود. کره شمالی تاکنون در سالهای 2006، 2009 و 2013 آزمایش هسته‌ای انجام داده است. کره شمالی در ماههای اخیر با آزمایشهای موشکی و از سر گیری جنگ لفظی علیه سئول و واشنگتن، شبه جزیره کره را به صحنه رویارویی منطقه‌ای تبدیل کرده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی اواخر ماه مارس با بی اعتنایی به هشدارهای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آزمایشهای موشکی این کشور اعلام کرد ،کاملا آماده انجام مرحله بعدی است ، مرحله ای که دشمن به سختی می‌تواند آن را تصور کند و افزون بر آن ، آزمایش جدید هسته‌ای برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای نیز منتفی نیست.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار