شورای امنیت سازمان ملل متحد ، ربوده شدن دختران دانش آموز نیجریه توسط جنگجویان اسلامگرای بوکوحرام را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز؛ رهبر گروه شورشی بوکوحرام در یک پیام ویدیویی مسئولیت ربودن بیش از ۲۷۰ دختر از دبیرستان روستای چیبوک در شمال شرق نیجریه را بعهده گرفت و گفت که "خدا به او گفته که این دختران را برباید"(!). ابوبکر شیکائو همچنین گفت که قصد دارد این دختران را یا به عنوان برده بفروشد یا به ازدواج اجباری وادارد.

شدت گرفتن واکنش های بین المللی، مقامات نیجریه را نیز تحت فشار قرار داده و دولت نیجریه به سهل انگاری متهم شده است. سازمان عفو بین الملل می گوید پلیس این کشور، قبل از آدم ربایی هشدارهایی دریافت کرده بود.

گودلاک جاناتان، رییس جمهور نیجریه نیز با انتقادهای زیادی روبروست. او به خبرنگاران گفت: "به عنوان یک پدر و ریيس جمهور این کشور، این واقعه برای من هم دردناک است. من هم نمی توانم بخوابم و تا زمانی که این دختران صحیح و سلامت به پدر و مادرهایشان بازگردانده نشوند، با خیال راحت نمی خوابم."

انزجار بین المللی از آدم ربایی افراطیون بوکوحرام، در شبکه های اجتماعی و اینترنت بازتاب گسترده ای داشته است."میشل اوباما"، همسر رییس جمهوری آمریکا نیز به کمپین جهانی "دختران ما را باز گردانید"پیوسته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار