روزنامه العرب در مطلبی به نقل از منابع آگاه نوشت رئیس ائتلاف مخالفان سوری در جریان سفر به آمریکا پیام مقابله با داعش مهم تر از سرنگون شدن نظام سوریه است را دریافت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانروزنامه العرب روز شنبه نوشت : طی روزهای اخیر " جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا با "احمد الجربا" رییس ائتلاف ملی سوریه در میان تاکید آمریکایی‌ها بر اینکه اولویت این کشور مقابله با گروه داعش و گروه‌های مرتبط با القاعده است ، دیدار کرد.

افراد نزدیک به هیات مخالفان سوری گفتند  : "احمد الجربا" در جریان سفر به واشنگتن تلاش کرد که به آمریکایی‌ها اطمینان دهد که بخش بزرگی از تلاش های ارتش آزاد بر مقابله با افراط گراها متمرکز شده و این گروه به سلاح پیشرفته نیاز دارد اما مقامات آمریکایی از ارائه هر گونه تعهد درباره سلاح به این گروه سرباز زدند.

این منابع آگاه فاش کردند : آمریکایی‌ها تاکید کردند که پرونده سوریه از طریق نظامی حل نخواهد شد بلکه از طریق مذاکره حل و فصل می‌شود.

روزنامه العرب در پایان نوشت : ناظران بر این باورند که آمریکا منافع مخالفان میانه‌رو و وجهه خود در برابر افرادی‌که حامی گزینه سرنگون شدن نظام سوریه هستند را در برنامه کاری ندارد و تنها به منافع استراتژیک خود می‌اندیشد و هم اکنون به سمت منحصر کردن ماموریت ارتش آزاد به مقابله با گروه‌های افراطی و تعامل با نظام سوریه از طریق مذاکره می‌رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار