لاریجانی در نشست خبری با رئیس مجلس اسلوونی تاکید کرد

آمادگی ایران برای گسترش روابط دوجانبه با اسلوونی در زمینه‌های اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلوونی تاریخ طولانی در روابط با ایران داشته گفت: در مذاکرات برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تلاش می‌شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی امروز شنبه (20 اردیبهشت ) پس از دیدار با "یانکو وبر" رئیس مجلس اسلوونی با حضور در نشست مشترک خبری، گفت: از اینکه رئیس مجلس اسلوونی دعوت پارلمان ایران را برای سفر به کشورمان پذیرفت، خرسندیم.
 
 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  وبر در راس هیاتی پارلمانی تجاری به ایران سفر کرده است، ادامه داد: کشور اسلوونی تاریخی طولانی در روابط با ایران داشته و گفتگوهایی در زمینه پارلمانی و اقتصادی و همکاری‌هایی که  تجار ایرانی و اسلوونی می‌توانند داشته باشند، تبادل نظر انجام شد.
 
 وی افزود: نظرها در زمینه‌های پیشنهادی قابل قبول است و امکان همکاری‌ها وجود دارد.
 
لاریجانی تصریح کرد: رئیس مجلس اسلوونی با مسئولان و وزرای اقتصادی کشورمان دیدار خواهند داشت و ما امیدواریم سفر ایشان به تهران سفر موفقی باشد و از این جهت مجلس شورای اسلامی هرگونه همکاری‌ها برای گسترش روابط دو جانبه را خواهد داشت.
 
در این دیدار رئیس مجلس اسلوونی گفت: از مجلس ایران و شخص دکتر لاریجانی برای ترتیب دادن ملاقات‌ها در سطوح بالا تشکر می‌کنم.
 
وی ادامه داد: اهمیت پارلمان‌ها در همکاری‌ها مهم است و چون نمایندگان مجالس نمایندگان مردم هستند طبیعتا مردم از افراد پارلمانی انتظار دارند همکاری‌ها را ممکن کنند.
 
وبر با بیان اینکه به اهمیت سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران وافق هستیم، ادامه داد: به همین دلیل در سفر به ایران هیات اقتصادی قوی همراه من به تهران آمده‌اند.
 
رئیس مجلس اسلوونی ادامه داد: امروز شخصا در کنفرانس تجاری که در اتاق بازرگانی در جریان بود شرکت کردم و مشاهده شد استقبال شرکت‌های ایرانی برای همکاری با تجار اسلوونیایی مناسب بود.
 
وبر تصریح کرد: اگرچه کشور اسلوونی کشوری کوچک است اما موقعیت جغرافیایی این کشور در اروپای مرکزی می‌تواند موقعیت خوبی را برای شرکت‌های ایرانی ایجاد کند.
 
رئیس مجلس اسلوونی گفت: از رئیس مجلس ایران برای ترتیب دادن ملاقات‌ها تشکر می‌کنم و خیلی امیدوارم با نتیجه مثبتی به کشورم باز خواهم گشت.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار