لاریجانی در پیامی به یادواره 114 شهید روستای فردو عنوان کرد:

اشتهار «فردو» به شهداست نه به موقعیت جغرافیایی

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به یادواره 114 شهید روستای فردو گفت: اشتهار مقبولیت منطقه فردو به دلیل موقعیت مکانی و جغرافیایی آن نیست بلکه به دلیل داشتن بالاترین آمار تعداد شهدا در بین روستاهای ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش یادواره گرامیداشت 114 شهید و 3 جاوید‌الاثر روستای فردو، اظهار داشت: اقدام شایسته تکریم و معرفی شهدای منطقه «فردو» گام مهمی در بازخوانی و رمزگشایی از انگیزه‌های معنوی و الهی آنان در گام نهادن در مسیر الی‌الله است.

وی در ادامه افزود: شرافت و عزت کشور مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدا است که برگزاری یادواره‌های شهدا توفیق بزرگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و چه پرمعنا گفته شده است «شهدا، شاهد بر باطن و حقیقت عالمند و هم آنانند که به دیگران حیات می بخشند.»

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم متدین و خداشناس منطقه «فردو» که مفتخر به مجاورت حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و بارگاه زائران و عاشقان به اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌باشند به حق از هیچ تلاشی در جهت پاسداری از شعایر دینی و ارزش‌های انقلاب و نظام دریغ نداشته‌اند، که از این منظر نیز دارای اعتبار هستند.

لاریجانی در ادامه این پیام بیان داشت: اشتهار مقبولیت منطقه فردو به دلیل موقعیت مکانی و جغرافیایی آن نیست بلکه به دلیل داشتن بالاترین آمار تعداد شهدا در بین روستاهای ایران است که باعث می‌شود نام این منطقه برای همیشه در تاریخ این ملت جاودان باقی بماند.

وی با بیان این که مردم این منطقه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند که در میان آنان نام سرداران و فرماندهان برجسته‌ای نیز به چشم می‌خورد، اضافه کرد: در واقع مردم متعهد و شریف «فردو» تجلی و تجسم آرمانخواهی ملت ایران هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: شهدا رویاها و آرمان‌های صادقانه‌ای داشتند که سر و جان خویش را در راه آن نثار کردند تا آنچه از سعادت و نیکبختی در نزد خداوند طلب می‌کردند به آن دست یابند و سرافرازی دنیا و آخرت را به دست آورند.

لاریجانی گفت: برگزاری مراسم یادواره گرامیداشت 114 شهید و 3 جاویدالاثر روستای فردو از سوی دست‌اندرکاران و دوستداران راه شهدا را ارج نهاده و امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطر این شهیدان بزرگوار به وظیفه دینی و میهنی خویش با تمام توان عمل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار