رئیس مجلس شورای اسلامی با استقبال از نقش‌آفرینی ایتالیا در مسائل منطقه‌ای گفت: ایران از همکاری با ایتالیا در مسائل منطقه‌ای که دو کشور دارای منافع مشترکی می‌باشند حمایت می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، سناتور اتئوره رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا ظهر امروز یکشنبه، 14 اردیبهشت با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی خوب ایران و ایتالیا و سطح بالای همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی در سال‌های گذشته گفت: ارتباطات دوستانه همواره نقش موثر و مهمی در تحکیم گسترش روابط دوجانبه در سایر عرصه‌ها داشته است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز ناخرسندی از کاهش روابط اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: سطح کنونی مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور متناسب با ظرفیت‌های وسیع ایران و ایتالیا نیست و با توجه به اراده مقامات دو کشور برای توسعه همکاری‌های مشترک لازم است که برنامه‌ریزی مناسبی در این راستا صورت گیرد.
 
وی در همین راستا افزود: تصمیمات سیاسی مقامات دو کشور نکته اصلی جهت ارتقاء این روابط است، چون با وجود اراده سیاسی مقامات ایران و ایتالیا، موانع همکاری‌های بخش خصوصی و تجاری برطرف می‌شود.
 
لاریجانی در ادامه این دیدار با استقبال از نقش‌آفرینی ایتالیا در مسائل منطقه‌ای گفت: ایران از همکاری با ایتالیا در مسائل منطقه‌ای که دو کشور دارای منافع مشترکی می‌باشند حمایت می‌کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: ایران بنا به وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای تامین نیازهای خود احتیاج دارد، راه‌اندازی نیروگاه‌های هسته‌ای در همین راستا بوده است.
 
وی افزود: ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و سلاح‌های کشتار جمعی را مخل برای امنیت منطقه جهان می‌داند.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران اتئوره روزاتو نیز در این دیدار ضمن اشاره به آمادگی مجلس و دولت ایتالیا برای گسترش روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: پارلمان و دولت‌های دو کشور باید به تبادل نظر و گفت‌گو در پی یافتن راه‌های همکاری متقابل و ارتقا مناسب فی مابین باشند.
 
ائتوره روزاتو در خصوص مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: ایتالیا از روند مذاکرات حمایت می‌نماید و علاقمند است این مذاکرات هر چه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران حصول توافق در پرونده هسته‌ای را گام بلندی برای ارتقا مناسبت دوجانبه ایران و ایتالیا ارزیابی کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار