یک کارشناس بخش آبزیان گفت: انجماد روشی برای حفظ تمام مواد مغذی موجود در ماهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ غلامحسین اکبری افزود: بسیاری از خانواده‌های ایرانی بر این باورند که تا ماهی تازه هست نباید به سراغ ماهی‌های منجمد شده رفت و آنها را خرید زیرا این نوع ماهی‌ها خاصیت وطعم ندارند.

اکبری تصریح کرد: توصیه می‎شود هنگام خرید هر نوع ماهی، علاوه بر این که به مشخصات درج شده روی بسته‌بندی دقت می‌کنید، اگر ماهی کامل است به مشخصات ظاهری آن هم توجه شود.

وی یادآور شد: گوشتی که خوب منجمد و به دقت از آن نگهداری شود و حمل‎ونقل مناسبی داشته باشد، کیفیتش پایین نمی‌آید. تنها تغییر چند درجه‌ای دما لازم است تا تازگی و لطافت محصول از بین برود.

این پژوهشگر گفت: در کل، انجماد یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی است به شرطی که تمامی مسائل در نگهداری و حمل‎ونقل آنها رعایت شود.

اکبری بیان کرد: پس عادت به خوردن ماهی‌های منجمد نه تنها عادت به خوردن ماهی‌های کم ارزش به حساب نمی‌آید بلکه روشی است برای مصرف ماهی‌ها با تمامی مواد مغذی که دارند.

وی اضافه کرد:به توصیه مجامع تغذیه‌ای که همانا خوردن ماهی آن هم دو بار در هفته است، پایبند بوده‌ایم و زمینه بروز بیماری‌های قلبی را در خانواده به حداقل ممکن رسانده‌ایم./س
 
برچسب ها: ماهی ، بروز ، بیماری قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.