آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین، هشدار داد که امروز در سالگرد "روز پیروزی"، ممکن است توطئه‌ای در آن کشور رخ دهد و از شهروندان خواسته است از شرکت در کنش‌هایی که ممکن است علیه کیف استفاده شود، خودداری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ روز پیروزی که سالگرد شکست آلمان نازی به دست نیروهای شوروی در سال ۱۹۴۵ است -به گفته نخست‌وزیر اوکراین- ممکن است توسط روسیه علیه اوکراین مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
 
یاتسنیوک ابراز نگرانی کرد که روس‌ها از کهنه‌سربازان جنگ (جهانی) برای آنچه او تبلیغات دولتی روسیه علیه اوکراین خوانده استفاده کنند.
 
یاتسنیوک در بخشی از سخنان خود که خبرگزاری رویترز آن را نقل کرده در مورد گفته‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، که از جدایی‌طلبان خواسته است همه‌پرسی خود را عقب بیاندازند، ابراز نگرانی کرده است. 
 
به گفته این مقام عالی‌رتبه دولت موقت اوکراین، سخنان پوتین حس پیشگویی را در او به وجود می‌آورد؛ آنها یک چیزی می‌گویند و یک چیز دیگر انجام می‌دهند.
 
ولادیمیر پوتین از تا همه‌پرسی روز یازدهم ماه مه را به تعویق بیاندازند.
 
جدایی طلبان هوادار مسکو، روز پنجشنبه درخواست رئیس‌جمهوری روسیه را رد کرده و گفتند که یکشنبه این همه‌پرسی برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار