سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از نشای حدود نیمی از شالیزارهای استان خبر داد و گفت : کشاورزان استان امسال حدود سه هفته زودتر از سال پیش نشاکاری را انجام دادند.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : تاکنون 101 هزار و 348 هکتار از شالیزارهای استان در شهرهای غربی و مرکزی شامل نوشهر، نور،محمودآباد، فریدونکنار، بابلسر، بابل و آمل نشا شده است.

وی علت تعجیل کشاورزان در نشای شالیزارها را برداشت زودتر محصول کشت اول و انجام کشت دوباره به صورت نشای مجدد یا پرورش ساقه شالی موسوم به دونوچ (رتون) اعلام کرد.

عنایتی گفت : همچنین نشای زودهنگام با توجه به کمبود آب کشاورزی سبب استفاده بهینه از آب های سطحی می شود.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت : امسال تاکنون بیش از 17 هزار و 537 هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه نشا شده است.

وی افزود : تاکنون در 205 هزار و 953 هکتار از شالیزارهای استان عملیات شخم و شیار و در196 هزار و 492 هکتار آب تخت اولیه صورت شده است.

عنایتی از توزیع 455 تن بذر انواع برنج میان شالیکاران مازندران خبر داد و گفت : 11 هزار و 346 هکتار از اراضی شالیزاری استان نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

مازندران سالانه با تولید بیش از یک میلیون تن برنج سفید ، 44درصد برنج کشور را تامین می کند.

سازمان جهاد کشاورزی مازندران قیمت برنج طارم محلی را در هفته منتهی به سیزدهم اردیبهشت جاری 62 تا 65 هزار ریال اعلام کرد.

قیمت برنج طارم هاشمی هم در این هفته 61تا 64هزار ریال ، بی نام 59 تا 62هزار ریال ،شیرودی 37تا 41هزار ریال ، فجر و خزر 43تا 45هزار ریال ،ندا و نعمت 33تا 36هزار ریال در هر کیلو گرم اعلام شده است./س

برچسب ها: نشا ، شالیزار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.