یک منبع دفاعی در ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته است به شرکت بزرگ هوافضای لاکهید مارتین آمریکا دو جت جنگنده رادارگریز اف-35 سفارش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  یک منبع دفاعی در ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته است به شرکت بزرگ هوافضای لاکهید مارتین آمریکا دو جت جنگنده رادارگریز اف-35 سفارش دهد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: دو (هواپیما) سفارش داده خواهد شد. این منبع ناشناس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد قرار است این هواپیماها در سال 2015 تحویل داده شود.

ترکیه که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، قصد دارد در یک دهه آینده 100 جت جنگنده اف-35 به قیمت حدود 16 میلیارد دلار (11 میلیارد یورو) بخرد. تصمیم درباره این سفارش خرید در نشست روز سه شنبه دبیرخانه صنایع دفاعی (اس اس ام) گرفته شد. اس اس ام در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد ترکیه همچنان از حامیان سرسخت برنامه جت‌های جنگده اف-35 است.

براساس اعلام این سایت، در این چارچوب همانطور که پیش از این برنامه‌ریزی و اعلام شد، ترکیه پیش‌بینی خود را برای خرید در مجموع 100 هواپیمای اف-35 حفظ کرده است. نیروی هوایی ترکیه قصد دارد جت‌های قدیمی اف-4 و اف-16 خود را تعویض کند. هواپیمای اف-35 به عنوان برترین جت جنگنده رادارگریز معرفی شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار