هزاران برزیلی معترض به برگزاری مسابقات جام‌جهانی در این کشور، در اطراف استادیوم‌های شهر سائوپائولو بست نشسته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هزاران نفر از مردم سائوپائولو که با برگزاری مسابقات جام‌جهانی در برزیل مخالف هستند، در اطراف استادیوم‌‌های این شهر اعتصاب‌کردند. این معترضان معتقدند در حالیکه مردم این کشور در شرایط نامناسب مالی قرار دارند، دولت نباید برای برگزاری این مسابقات هزینه‌های بیشتری را به آنها تحمیل کند.

به گفته یکی از این معترضان، "اخیرا قیمت خرید و اجاره مسکن به‌شدت افزایش یافته است و اغلب مردم شرایط اقتصادی مناسبی ندارند. ما می‌خواهیم عصبانیت خود را به دولت نشان دهیم و بگوییم تا زمانی‌که فقر در کشورمان یک معضل بزرگ است، چه دلیلی دارد که اینهمه برای برگزاری مسابقات هزینه شود؟"

گفته می‌شود بیش از 2000 نفر در این اعتصاب حضور دارند و تظاهرات مشابهی نیز در دیگر شهرهای برزیل برگزار شده است. این معترضان نوشته‌هایی را در دست دارند که از جهانگردان خواسته است برای دیدن مسابقات جام‌جهانی به برزیل نروند.


به گفته لارا کریستانا داسیلوا، رهبر جنبش بی‌خانمان‌های برزیل، "ما باید بین پرداخت اجاره خانه و غذا دادن به فرزندانمان دومی را انتخاب کنیم، زیرا بی‌خانمانی بهتر از گرسنگی است. پولی که هزینه ساخت و تجهیز استادیوم‌ها شده است می توانست به  ما کمک کند سرپناهی برای خود و فرزندان خود فراهم کنیم."

برزیل بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین است، اما بر اساس آمار بانک جهانی در سال 2012، حدود 16 درصد از مردم آن زیر خط‌فقر به‌سر‌می‌برند.


انتهای پیام/
برچسب ها: اعتصاب ، جام ، جهانی ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار