معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سال 92، 22 هکتار عملیات جنگل‌کاری در آذربایجان غربی با اعتبارات تامین شده در قالب ماده 17 قانون معادن انجام شده است.

پرویز ریاضی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: تا کنون بیش از 600 هکتار جنگل‌کاری در استان انجام شده که در سال گذشته نیز در قالب ماده 17 قانون معادن 22 هکتار عملیات جنگل‌کاری در استان با اعتبار 95 میلیون تومان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال 92، اعتبارات مصوب طرح ملی صیانت در قالب عملیات حفاظتی و احیا 443 میلیون تومان بوده که 70 درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: این طرح در راستای انجام عملیات حفاظت، غنی‌سازی با بذر و نهال، توزیع سوخت و تنورهای گازی و استفاده از مشارکت بهره‌برداران انجام شده است.

ریاضی‌فر اجرای طرح‌های جنگل‌کاری را از پروژه‌های شاخص در استان عنوان کرد و افزود: جنگل‌کاری قوشچی ارومیه به مساحت 80 هکتار، جنگل‌کاری عرشلو ارومیه به مساحت 69 هکتار، جنگل‌کاری علیار میاندوآب به مساحت 29 هکتار و جنگل‌کاری کیوه رش بوکان به مساحت بیش از هفت هکتار جزو طرح‌های جنگل‌کاری در آذربایجان غربی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ذخیره‌گاه جنگلی اصلانیک سلماس به مساحت 117 هکتار، ذخیره‌گاه جنگلی دره شهدا ارومیه به مساحت 195 هکتار، ذخیره‌گاه جنگلی زینهار تکاب به مساحت 20 هکتار و ذخیره‌گاه جنگلی گریک و آی بیگ ماکو به مساحت 20 هکتار از طرح‌های ذخیره‌گاه جنگلی در استان است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.