معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا اعلام کرد اگر روسیه نتیجه همه پرسی آتی را در دونتسک و لوگانسک به رسمیت بشناسد و نیروهای خود را به منطقه اعزام کند، واشنگتن بر همه بخش‌های اقتصادی روسیه تحریم‌هایی اعمال خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز سه شنبه اعلام کرد اگر روسیه نتیجه همه پرسی آتی را در دونتسک و لوگانسک به رسمیت بشناسد و نیروهای خود را به منطقه اعزام کند، واشنگتن بر همه بخش های اقتصادی روسیه تحریم هایی اعمال خواهد کرد.

نولاند در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره اوضاع اوکراین خاطرنشان کرد روسیه بار دیگر  در حال اجرای « الگوی کریمه » است. این مقام آمریکایی همچنین گفت اگر یکشنبه اینده درباره اعلام استقلال دونتسک و لوگانسک همه پرسی برگزار شود، این سناریو منعکس کننده همان رویدادی است که در کریمه رخ داد.

 نولاند افزود در آن صورت روسیه نتایج همه پرسی را به رسمیت خواهد شناخت و به منظور حفاظت از جمهوری های دونتسک و لوگانسک صلح بانانی به آنجا اعزام خواهد کرد و بی شک این موضوع  با اعمال تحریم هایی بر همه بخش های اقتصادی روسیه همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار