عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت:در شرایط فعلی واردات مدیریت نمی‌شود و این ارزبری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

سعید زمانیان دهکردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در بخش واردات وقتی مبادرت به ورود کالاهای خارجی می‌شود باید ارز از کشور خارج شود و این موضوع امری کاملا بدیهی است.

 وی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور به دسته‌بندی کالاهای وارداتی اشاره‌ای کرد و گفت: در رابطه با کالاهای اساسی، صنعت و اجناس استراتژیک ما نیازمند واردات هستیم.
 
زمانیان در ادامه ذکر این نکته را نیز ضروری دانست که در شرایط فعلی واردات مدیریت نمی‌شود و این ارزبری را به دنبال خواهد داشت و سیستم اقتصادی کشور را با بحران روبرو می‌کند.
 
نماینده مردم شهرکرد در مجلس عنوان کرد: رابطه مستقیمی بین واردات کالا و خروج ارز وجود دارد که اگر این موضوع به خوبی و با کنترل کامل بخش صنعت، ‌معدن و تجارت مدیریت نشود مشکلات جدی را دامن خواهد زد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان این نکته را ضروری دانست که در بحث واردات نگاه به درون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کنترل و نظارت دقیق بر صدور مجوزها برای واردات مسأله‌‌ای غیرقابل انکار است.

انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار