وزارت خارجه آمریکا در 30 آوریل گزارش سالانه خود در مورد تروریسم را منتشر کرد. درست است که این گزارش به 8800 قربانی تروریسم در عراق اذعان دارد اما در بسیاری از موارد دچار اشتباه شده و بسیاری از موارد را ذکر نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "تیری میسان" در این گزارش می‌نویسد:

موارد حذف شده این گزارش عبارتند از:
- این گزارش، این موضوع را نادیده گرفته است که عبدالحکیم بلحاج، معاون سابق سازمان القاعدة، در حال حاضر، فرماندهی نظامی پایتخت لیبی و رهبری حزب ملی که نخست وزیر به این حزب تمایل دارد، را به عهده گرفته است. 

- این گزارش از استقبال رژیم صهیونیستی از مجروحان جنگی القاعده و استقبالی که از سوی شخص نتانیاهو از آنها در بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی شده، غفلت کرده است.
- در مورد ترکیه،از عملیات گروهک پ.ک.ک، سخن گفته است، اما به سه پادگان آموزشی سازمان القاعده در این کشور، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

- این گزارش هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده است که رجب طیب اردوغان، در سال گذشته، به منظور تأمین مالی عملیات تروریستی در سوریه، مخفیانه با مسئول امور مالی سازمان القاعده دیدار داشته است. 

- در این گزارش،  در مورد محمد العجمی که وزارت خزانه داری آمریکا اورا به عنوان یکی از مهتمرین حامیان سازمان القاعده متهم میکند و اکنون عهده دار وزارت دادگستری و امور خارجه کویت شده، هیچ سخنی به میان نیامده است.

- همچنین  در مورد عربستان و و وزیر پیشین اطلاعاتش، بندر بن سلطان، که اکنون  عهده دار ریاست سازمان القاعده شده است، سخنی نگفته است.

- با این همه، این گزارش از  سوریه ، به عنوان یکی از چهار کشور حامی تروریست در کنار کوبا، ایران و سودان نام برده و سوریه را به حمایت از مقاومت در این کشور متهم کرده است. 

این گزارش در پایان، با توجه به اینکه امکان دارد گروههای تروریستی از سلاحهای شیمیایی موجود در سوریه استفاده کنند، به تعهد سوریه در مورد نابودی این سلاح‌ها اشاره می‌کند. 

علی رغم اینکه سوریه در سال 2013 هدف اصلی القاعده بوده و هزاران تروریست در این سال وارد این کشور شده اند، وزارت خارجه آمریکا، مدعی است درسال 2013، تروریستی در سوریه وجود نداشته است. گویا هشتاد هزار شهید در سال 2013 ، درمناطق مختلف سوریه برای واشنگتن هیچ اهمیتی ندارد.

این گزارش جانبدارانه نشان می‌دهد که دولت اوباما، توانایی عملی کردن خواسته‌های هیئت سوری در مذاکرات ژنو را ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار