جشنواره گل و گلاب با حضوران گردشگران در میمند فارس برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیسی، رئیس اتحادیه گلاب گیران میمند با بیان اینکه از اهداف برگزاری این جشنواره آشنایی مردم با میمند است، ادامه داد: در این جشنواره مردم می توانند از نزدیک با آیین گلابگیری آشنا شوند و تشکیل گروههای گردشگری و نمایشگاه های جنبی ، از برنامه های دیگر جشنواره گل و گلاب است .

فارس با بیش از 6 هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی ، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی دارد که از این میزان 5 هزار هکتار به صورت دیم و ما بقی به صورت آبی کشت می شود .

مدیر جهاد کشاورزی میمند نیز بیان کرد : سالانه به طور متوسط7 تا 8 هزار تن گل محمدی از گلزار های این استان برداشت می شود که پیش بینی می شود امسال این میزان به 9 هزار تن برسد.

هاشمی با بیان اینکه فارس سالانه 50 درصد گل محمدی کشور را تولید می کند افزود : این استان رتبه اول کشور در سطح زیر کشت گل و تولید گل محمدی را داراست.

وی ادامه داد: میمند با 5 هزار هکتار کشت گل و داراب با داشتن بزرگترین دشت دیم گل محمدی کشور 95 درصد گل محمدی استان را تولید می کنند.

وجود 105 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب و عرقیات در فارس، بویژه در کنار مزارع گل در میمند و داراب نه تنها گردشگری را در این منطقه رونق داده است بلکه سالانه بالغ بر 6 هزار لیتر گلاب و دیگر عرقیات در این کارگاهها تولید می شود که سهم عمده ای از آن به استان های دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: جشنواره ، گل ، میمند ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
بدرد بخور نیست
Australia
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام
ضمن سپاس از اطلاع رسانیتان . قابل عرض است که میزان گل دیم و ارگانیک شهرستان داراب 5000 هکتار بوده و در میمند فارس 1200 هکتار گل آبی است . و درضمن در داراب نیز جشنواره گل و گلاب هر ساله برگزار میگردد . که امسال نهمین جشنواره گل و گلاب داراب در روستای هدف گردشگری لایزنگان در تاریخ های 30و31 اردیبهشت و 1و 2 خرداد باحضور مسئولین کشوری و گروه های گردشگری سطح کشور برگزار میگردد .