مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت : با موافقت وزارت راه و شهرسازی هم اکنون تخفیف 20 تا 30 درصدی برای تعرفه حمل و نقل ریلی هرمزگان تدوین و ابلاغ شده است.

  به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس پور فخری با اشاره به اینکه این تخفیف تعرفه ای بسته به حجم جابجایی کالا از یک تن تا 500 هزار تن است ، گفت : مواد سوختی ، مواد معدنی ، کالاهای کانتینری ، گندم و کود شیمیایی از جمله این کالاها است.

وی از اعلام آمادگی راه آهن هرمزگان برای انتقال هر گونه بار از این راه آهن به بندر شهید رجایی در کم ترین زمان خبر دادو افزود : هم اکنون جابجایی بارهای گندم و ریل آهن از کشتی به واگن در این بندر آغاز شده است.

مدیر کل راه آهن هرمزگان ادامه داد: با توجه به افزایش سوخت و تعرفه های جاده ای و تخفیفات ارائه شده راه آهن پیش بینی می شود جابجایی ریلی از بندرعباس سالانه از 15 میلیون تن به 45 برابر افزایش یابد.

پورفخری گفت : هم اکنون قطار برنامه ای در مسیر بندرعباس _ تهران فعال است و در آینده ی نزدیک قطار برنامه ای بندرعباس - آلماتی و بندرعباس – بندر امیرآباد هم فعال خواهد شد.

وی گفت : 6 خط بارگیری کانتینر در ایستگاههای راه آهن بندرعباس فعال است و اوایل خرداد طرح تراک بندی مسیر بندرعباس - بافق بطول 650 کیلومتر آغاز می شود.

با بهره برداری از این طرح تا پایان سال 94 امکان اعزام چند قطار در یک بلاک فراهم می شود./س
 
برچسب ها: حمل ونقل ، ریلی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.