محافل سیاسی و نظامی ترکیه اعلام کردند ارتش ترکیه در آستانه اجرای عملیات پاکسازی جماعت فتح الله گولن روحانی مخالف دولت رجب طیب اردوغان از نهادهای نظامی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛محافل سیاسی و نظامی در ترکیه از نزدیک شدن موعد عملیات تحت عنوان "پاکسازی جماعت گولن از نهادهای نظامی" خبر دادند و افزودند : پس از تنش بروز یافته بین دولت "رجب طیب اردوغان" و جماعت "فتح الله گولن" راه چاره‌ای جز اجرای این عملیات نیست.

این محافل دلایل نزدیک شدن عملیات ارتش ترکیه علیه جماعت "فتح الله گولن"را پس از تصمیم‌گیری اخیر شورای امنیت ملی ترکیه برای حمایت از دولت در این عملیات دانسته و اظهار داشتند: عملیات پاکسازی اعضای جماعت "فتح الله گولن" از ارتش در ادامه حوادث دسامبر گذشته که شامل بازدشت ده‌ها تن از سیاستمداران و بازرگانان شد ، به شمار می‌رود.

این منابع آگاه همچنین از گزارش‌های اطلاعاتی جدید پیرامون نفوذ هواداران "فتح الله گولن" در نهادهای نظامی ترکیه طی سالیان اخیر و رسیدن آنها به مناصب حساس در داخل این نهادها پرده برداشتند.

ناظران بر این باورند که تصمیم‌گیری شورای عالی نظامی ترکیه در تابستان آتی مبنی بر اخراج شماری از افسران از خدمت تعجب همگان را برخواهد انگیخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، گولن ، فتح ، الله ، رجب ، طیب ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار