وزیر امور خارجه ترکیه پیام تسلیت نخست وزیر این کشور را به ارامنه درباره وقایع سال 1915 در ترکیه عثمانی، گامی شجاعانه توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه ،وزیر امور خارجه ترکیه پیام تسلیت رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور را به ارامنه درباره وقایع سال 1915 در ترکیه عثمانی، گامی شجاعانه توصیف کرد. 

 احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد ، نوشت : ترک ها و ارامنه باید از گام شجاعانه اردوغان پیروی و رنج مشترکشان را دفن کنند. 

وی تاکید کرد ، نمی توان به این مسئله که ارامنه در دوران پایانی امپراتوری عثمانی دچار رنج های بزرگ شدند، توجه نکرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با غیر انسانی توصیف کردن وادار کردن بخش بزرگی از جامعه ارامنه عثمانی به کوچ اجباری ،‌ نتایج این اقدام را غیر قابل قبول دانست. 

داوداوغلو با تاکید بر اینکه روابط ترک ها و ارامنه دارای گذشته ای چند صد ساله است ، افزود : بحث ها درباره فاجعه ای که ارامنه با آن مواجه شدند ، ‌امروز نیز همچنان برای ترک ها و ارامنه غم انگیز و موجب شده است دو ملت ترک و ارمنی از یکدیگر فاصله بگیرند. 

وی با تاکید بر اینکه‌ ابراز همدردی ،‌ ادای احترام و تسلیت گفتن به نوادگان شهروندان ارمنی دولت عثمانی را وظیفه انسانی می داند ،‌ افزود : رویارویی میان ما از یک قرن پیش ادامه یافته است. 

این مسئله نشان داد که تا زمانی که ما نتوانیم به سخن یکدیگر گوش بدهیم و نتوانیم یکدیگر را درک کنیم ، قادر به حل مسئله موجود نخواهیم بود. 

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: برای ساختن آینده ای بهتر برای روابط ترک ها و ارامنه همه را به مشارکت و استفاده از فرصت موجود فرا می خوانم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار