وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد اختلاف‌های امارات، عربستان و بحرین با قطر به پایان رسیده است و این کشورها در صدد هستند مجددا سفیرانشان را به دوحه اعزام کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه الوسط، وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد اختلاف‌های امارات، عربستان و بحرین با قطر به پایان رسیده است و این کشورها در صدد هستند مجددا سفیرانشان را به دوحه اعزام کنند.

به نوشته روزنامه الوسط چاپ منامه، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، در کنفرانس خبری مشترک با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه افزود: ایجاد اختلاف‌ها در بین اعضای یک خانواده طبیعی است و بین دوستان نیز این اتفاق رخ می‌دهد.

 اختلافی که رخ می‌دهد به گونه ای نیست که نگرانی هایی درباره تهدید منافع مشترک یا اصولی به وجود آورد که شورای همکاری خلیج فارس بر پایه آنها بنا شده است. 

بن علوی با تاکید بر تمایل مسقط برای تقویت روابط با ترکیه در همه زمینه ها گفت: شرایط منطقه‌ای و بین المللی ، رایزنی و هماهنگی مستمر بین دو کشور را می‌طلبد.  وزیر  امور خارجه عمان، پنج شنبه بنا به دعوت رسمی، به ترکیه سفر کرد.  وی قرار است امروز به کشورش بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار