2شگفت انگیز در دنیای ذخیره سازی

شما اگر با کیفیت ترین دوربین و یا ابزار فناوری را هم داشته باشید، برای ثبت لحضات و نگه داری اطلاعات خود نیازمند حافظه ها هستید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ معمولا در ابزارهای فناوری از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و ...، حافظه از پیش تعبیه شده است. اما برخی از آن ها مقدار کمی از اطلاعات را می توانند در خود جای دهند و باید برای افزایش فضای ذخیره سازی، کارت حافظه ای را به آن اضافه کنیم. این حافظه ها بر اساس حجم و اندازه و کاربری موجود هستند و می توان بسته به نیاز آن ها را انتخاب کرد. از هارد اکسترنال ترابیتی گرفته تا کارت های حافظه بند انگشتی همه و همه برای سادگی کار ما ساخته شده اند.
اما گاهی در استفاده این نوع محصولات با مشکلاتی روبرو هستند. مثلا در بخش کارت های حافظه، ممکن است شما نیاز داشته باشید تا اطلاعات درون آن را از دوربین و یا ابزار دیگر به کامپیوتر شخصی خود انتقال دهید.
 تا به امروز رسم بر این بوده که برای ارسال عکس های گرفته شده مجبور بودیم که دوربین خود را به وسیله کابل به لپ تاپ و یا دستگاه های دیگر متصل کنیم تا از طریق آن بتوانیم آن ها را ارسال کنیم. حال اینکه گاهی مواقع لپ تاپ نیست و گاهی هم کابل.

 
برخی هم از طریق بلوتوث این کار را انجام می دهند که معمولا سرعت آن برای انتقال اطلاعات کافی نیست. برخی مواقع نیز به صورت مستقیم کارت های خود را به لپ تاپ متصل می کنیم که در این مورد هم نمی توان بهره مناسبی از آن برد.
کمپانی Silicon Power که دنیای ابزارهای ذخیره سازی را متحول کرده است محصولاتی را روانه بازار می کند که هم امنیت بالایی دارند و هم سرعت آن ها قابل قبول است و استفاده از آن ها نیز بسیار آسان است.
این کمپانی محصولی را روانه بازار کرده تا مشکل انتقال فایل از دستگاهی به دستگاه دیگر را بسیار آسان می کند به نوعی که شما دیگر نیاز به کابل نخواهید داشت.!!
نام این محصول Sky Share S10 است. این محصول در نگاه اول هیچ تفاوتی با کارت های حافظه قبلی ندارد و قرار نیست در بخش ظاهری شما را شگفت زده کند.



 اما در باطن این محصول بسیار جالب است و انتظارهای بسیاری را برآورده خواهد کرد. این کارت حافظه بر خلاف کارت های دیگر برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر شما نیازی به کابل ندارد.
 S10 به شما این امکان را می دهد تا هرکجا که هستید بتوانید در لحظه خاطرات خود را ارسال کنید. فقط کافیست آن را درون دستگاه قرار دهید و با خیال راحت عکس ها و فایل های خود را با دستگاه دیگرتان به واسطه نرم افزاری که از قبل نصب می کنید و همچنین وای فای به اشتراک بگذارید.


 
شما می توانید دوربین عکاسی خود را به تبلت و یا تلفن همراه با استفاده از اپلیکیشن این مموری که هم برای اندرویید و هم ios نوشته شده متصل کنید و پس از آن هر عکس و یا فیلم که تهیه می کنید را به اشتراک بگذارید.












در بخش بعدی نوبت به دومین نوع این حافظه ها یعنی هاردهای اکسترنال می رسد که مدت زمانی می شود با انواع آن ها آشنا هستیم .



 ابزاری  که برای بسیاری از ما یک قدرت به شمار می روند و می توانیم بر اساس حجم و سرعت آن ها را به رخ بکشیم. اما این نوع از حافظه نیز با مشکلاتی روبرو می شود. از جمله این مشکلات عدم تحمل ضربه، خیس شدن و عدم استفاده درست از آن است که باعث پیوستن اطلاعات شما به ابرها می شود.
در این مواقع چه می شود کرد به جز دست به دامن نرم افزارهای مختلف و سشوار ،آچار و پیچ گوشتی شدن که شاید در 50 درصد موارد بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.
یکی از تخصص های کمپانی سیلیکون پاور ساخت هاردهای اکسترنال فوق حرفه ای است. این کمپانی توانسته است تا با تولید انواع محصولات با کیفیت جایگاه بسیار خوبی را در بازهای جهانی از آن خود کند.
هاردهای اکسترنال این کمپانی از لحاظ کیفیت، سرعت و مقاومت زبان زد متخصصین دنیای فناوری است. یکی از این محصولات Armor A15 نام دارد. این کلمه به معنای زره است و سیلیکون پاور واقعا از نام مناسبی برای این سری از محصولات استفاده کرده است.



 بدنه این دستگاه از جنس سیلیکون است. سيليکون پليمري مصنوعي است که از ترکيب سيليسيم، کربن هيدروژن و اکسيژن بدست مي آيد.
استفاده از این روکش مزیت هایی را از جمله سر نخوردن از روی سطوح و همچنین جلوگیری از لرزش هارد را دارد. بدنه A15 در برابر ضربه و دمای هوا و همچنین شک بسیار مقاوم است که البته تست های نظامی انجام شده بر روی این دستگاه تایید این موضوع است.



در این تست ها محصول را از ارتفاع حدود 1.5 متری با زوایای مختلف بر روی سخت ترین سطح ممکن رها می کنند و به مقاومت آن ها امتیاز می دهند. البته تست های دیگری از جمله رطوبت، تکان‌های شدید، شوک و دماهای بسیار بالا و بسیار پایین نیز وجود دارد که در گزارش های بعدی به آن می پردازیم.
بر روی این دستگاه یک دکمه Back UP تعبیه شده است. این بدان معناست که شما می توانید با فشردن این دکمه از محتویات خود پشتیبان تهیه کنید.



البته برای انجام این کار حتما باید نرم‌افزار مخصوص این کار را از سایت سیلیکون پاور دانلود و نصب نمایید.



این هارد دیسک برای اتصال از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد . این رابط می تواند سرعت انتقال اطلاعات را تا 5 گیگابیت بر ثانیه افزایش دهد.
این محصولات با  2 سال گارانتی  داده پرداز رایانه متین به بازار عرضه می شود.

گزارش از: حسین عالیان
برچسب ها: دریچه ، هارد ، سیلیکون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار