مقامات مصری امروز و در روز جهانی آزادی مطبوعات ، خبرنگاران الجزیره را که در این کشور بازداشت هستند محاکمه می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از " الجزیره" ، مقامات مصری امروز نیز به محاکمه 3 خبرنگار بازداشت شده الجزیره در مصر به نام‌های "پیتر گریست" خبرنگار استرالیایی شبکه انگلیسی زبان الجزیره ، "محمد فهمی و "باهر محمد " در روز جهانی مطبوعات که 3 ماه می (13 اردیبهشت) می‌باشد ادامه می‌دهند؛ و این درحالی است که انتظار می‌رود که دادستانی مصر برای "عبدالله الشامی" خبرنگار دیگر شبکه الجزیره امروز ، یا حکم آزادی صادر نماید و یا حبس وی را که نزدیک به 300 روز می‌باشد که بدون هیچ اتهامی دستگیر است، تمدید نماید.

این سه خبرنگار الجزیره در 29 دسامبر دستگیر شده و متهم شدند که در ارتباط با  اخوا‌ن المسلمینکه دولت مصر آن را را سازمانی تروریستی می‌نامد ، وهمچنین اقدام به نشر اکاذیب که منجر به خسارت به امنیت ملی گردیده هستند.

خبرنگاران الجزیره این اتهامات را رد کرده‌اند و شبکه الجزیره نیز اعلام نموده که این ها اتهاماتی بی‌پایه و اساس هست.

همچنین این خبرنگاران بازداشت شده در مصر به مناسب این روز پیامهایی را منتشر کرده و از تمام کسانی که برای آزادی آنها حمایت فوق‌العاده‌ای را به انجام رسانده ابراز خرسندی نمودند.

محمد فهمی خبرنگار بازداشتی الجزیره به مناسبت برنده شدن جایزه بین‌المللی آزادی بیان در پیامی که از داخل زندان طره آن رامنتشر کرده گفته : محاکمه من و همکاران من به ادعای این است که ما خطری برای امنیت ملی هستیم و این اهانت به شعور مردم مصر و دموکراسی است که در قانون اساسی جدید  تقویت آن آمده است.

قرار است تا کمیته کانادایی آزادی مطبوعات در جهان ، جایزه آزادی مطبوعات را بطور غیابی به وی تقدیم کند.

فهمی در بخش دیگری از پیام خود شجاعت "عبدالله الشامی" خبرنگار الجزیره را که 100 روز می‌باشد که در اعتصاب غذاست ، ستوده و گفته دستگیری وی بدون هیچ اتهام و یا محاکمه‌ای نقض آشکار حقوق بشر می‌باشد.

انتظار می‌رود که دادستانی مصر امروز درباره عبدالله الشامی که در روز 14 آگوست سال گذشته بازداشت شده و از 21 ژانویه در اعتراض به بازداشت وی بدون هیچ اتهامی  در اعتصاب غذاست و اوضاع وی نیز وخیم گزارش شده ، تصمیم گیری نماید.

درهمین رابطه "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس  از دستگیری خبرنگاران در مصر و خصوصا محاکمه 20 خبرنگار شبکه الجزیره ، ابراز نگرانی عمیق کرده است .

همچنین ایالات متحده آمریکا نیز از دولت موقت مصر خواسته تا به آزادی بیان و عدم فشار به مطبوعات به اعتبار اینکه این مسأله بخشی از دموکراسی است احترام گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار