معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر بازنگری در ادغام سازمان های ملی جوانان و تربیت بدنی تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمود گلزاری  با بیان این مطلب افزود:نمایندگان مجلس گذشته به خاطر نظارت بیشتر بر عملکرد سازمان تربیت بدنی سازمان های ملی جوانان و تربیت بدنی را در هم ادغام کردند در حالیکه این نهادها هیچگونه سنخیت و تناسبی با یکدیگر ندارند.
وی افزود: بخش ورزش و تربیت بدنی حوزه ای ملتهب و دارای حاشیه های بی پایانی است و رسیدگی کامل مسوولان به این بخش باعث شده تا حوزه جوانان مورد غلفت واقع شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: دو سوم بودجه این وزارتخانه به حوزه ورزش تعلق می گیرد و همواره بخش جوانان از نگاه مردم و مسوولان به حاشیه رانده شده است.
گلزاری یادآور شد: وزیر ورزش و جوانان در صدد بازنگری در این اتفاق نامیمون است و امیدواریم هرچه زودتر با ارائه راهکارهای لازم بخش جوانان از عزلت و گوشه نشینی خارج شده و مورد توجه بیشتر دست اندرکاران قرار گیرد.
وی ادامه داد: تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انسجام بیشتری پیدا کرده و امیدواریم با بررسی دقیق و موشکافانه مشکلات پیش روی این بخش بتوانیم راهکارهای لازم را برای برطرف کردن آنها برداریم.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: نگاه جوان هراسی در گذشته در میان بخشی از مسوولان وجود داشت درحالیکه این دیدگاه با سیره جوان باوری ائمه معصومین (ع) در تناقض آشکار است.
گلزاری اضافه کرد: امام راحل (ره) نیز از بدو تشکیل نهضت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین تکیه را بر روی توانایی جوانان داشته و همواره از این قشر به عنوان تاثیرگزارترین افراد جامعه نام می بردند.
وی گفت: نگاه کنترلی، امنیتی و جوان هراسی در برخورد با جوانان یکی از موانع و مشکلات پیش روی این گروه جمعیتی است.
معاون وزیر ورزش و جوانان وجود آمار بسیار بالای جوانان تحصیل کرده بیکار را از مشکلات پیش روی کشور عنوان و اظهار کرد: مسوولان نظام اگر بتوانند این معضل اجتماعی را تا حد قابل قبولی کاهش دهند، بخش زیادی از ناهنجاری های اجتماعی را کاهش داده و جوانان را در برابر هجمه های فرهنگی و اخلاقی دشمنان مصون خواهند کرد.
گلزاری افزود: شوربختانه بالا رفتن سن ازدواج و شانه خالی کردن جوانان از پذیرش مسوولیت در کشور نگران کننده است.
وی تاکید کرد: پدیده های طلاق، اعتیاد و پرخاشگری در کشور افزایش یافته و تنها 300 نوجوان زیر 18 سال به دلیل انجام رفتارهای خشن در آستانه اجرای حکم اعدام هستند./س
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.