رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از فعال سازی کانون‌های جوانان و راه‌اندازی و افتتاح کانون‌های روستایی و کانون‌های دانشجویی خبر داد.

وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه کانون‌های دانشجویی می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های جامعی ارائه دهند و برنامه‌های مشخصی را درطول سال اجرا کنند، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی و محوری در حوزه جوانان فعال‌سازی کانون‌های دانشجویی در 6 ماه نخست سال جاری است و اگر این کانون‌ها فعال باشند بسیاری از مشکلات حل شده و قابلیت ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مشخص را دارا هستند.
 
وی در ادامه بیان داشت: راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی در دانشگاههای اصلی مراکز استان‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در سال جاری است که در این رابطه مذاکرات و رایزنی‌هایی با مسئولان وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد انجام شده است.
 
قبادی‌دانا در ادامه از افتتاح کانون‌های روستایی سازمان جوانان هلال احمر در مرکز دهستان‌ها خبر داد و گفت: راه‌اندازی کانون‌های روستایی درقالب طرح‌ کاروان‌های نیکوکاری و با رویکرد اجتماع محور به کانون‌های دانشجویی سپرده شده است به این صورت که دانشجوهای عضو کانون‌های دانشجویی تحت عنوان کاروان‌های نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور به روستاها می‌روند و پس از راه‌اندازی کانون‌های روستایی و آموزش جوانان فعال، در نهایت اداره کانون‌ها را به عهده آنان یعنی جوانان روستا می‌سپارند.
 
رئیس سازمان جوانان در پایان با اشاره به فعالسازی کانون‌های غیرفعال خاطرنشان کرد: اگر کانون‌ها به عنوان یک ظرف، پویا و فعال شوند، اعضا می‌توانند در این محیط یا ظرف فعالیت‌های مختلفی انجام داده و طرح و ایده‌های خود را ارائه کنند و به طول قطع از برنامه‌های قابل اجرا حمایت می‌شود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار