سیدحسین هاشمی، استاندار تهران گفت: می‌دانیم اختلاف در شوراها آفتی است که کار شوراها را مختل می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در همایش روز ملی شوراها در خصوص جایگاه شوراها اظهار داشت: شوراها نقش خیلی مهمی دارند و در قرآن هم به نقش و جایگاه شوراها اشاره شده و در قانون اساسی هم شوراها از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: شوراها بدنه جامعه هستند و هم طراز با دولت لایحه را به مجلس تقدیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: شوراها نماینده مردم هستند با توجه به اینکه در دوره چهارم شوراها هستیم از این ظرفیت قانونی استفاده بالایی نشده و نیازمند تلاش همه شوراها هستیم.

هاشمی با اشاره به اینکه اختلاف در درون شوراها یکی از آفت‌های آسیب‌رسان به کار شوراها است، گفت: اختلاف در شوراها یکی از آفت‌های آسیب‌رسان در کار شوراها است و نباید اجازه بدهیم اختلاف، کار شوراها را مختل کند.

استاندار تهران در خصوص اینکه عملکرد تهران در استان تهران الگوی کشور است، بیان داشت: از مسئولین انتظار می‌رود هر شورایی که در هر منطقه یک کار مفید انجام می‌دهد در جلسات شوراها از آن تقدیر کنند.

وی با اشاره به شعار امسال که اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و جهاد مدیریتی نام گذاری شده اظهار داشت: اسلام الگوی مصرف و ضرورت است و با مقام معظم رهبری هم بارها به معماری اسلامی در ایران اشاره کرده است.

استاندار در خصوص مبحث‌هایی که در شهر تهران مطرح است، افزود: مبحث مهاجرت به شهر تهران که همچنان ادامه دارد و قطع نمی‌شود و آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مبحث‌های مهم در شهر تهران است.

هاشمی در ادامه اظهار داشت: از نمایندگان شوراها خواهشمندیم که هر چند یکبار کار جدید و نویی انجام بدهند و مردم هم اگر احساس بکنند که نماینده شهر و روستایشان دارند خوب فعالیت می‌کنند قطعا مجددا به همان نماینده رای خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: شوراها اگر در سیاست‌گذاری‌ها کلان‌نگر و کشوری باشند بهتر نتیجه می‌گیرند و همچنین باید نظارت بر کارهای آنان ادامه داشته باشد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار