با افزایش سن تغییراتی در روده بزرگ اتفاق می افتد که مصرف غذاهای کم چرب گروه شیر می تواند مانع بروز این تغییرات گردد همچنین از کاهش شنوایی در بزرگسالان پیشگیری می کند.

دکتر محمد پور اسلامی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در لبنیات 5 ماده مغذی وجود دارد که عبارتند از: کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین D و فلوئور که مصرف به اندازه آنها می‌تواند سلامتی استخوانها و دیگر عملکردهای بدن را تضمین نماید.

وی ادامه داد: بزرگسالان جهت حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن نیاز به مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی دارند، برای حفظ توده استخوانی در سنین بزرگسالی لازم است روزانه سه سهم از غذاهای گروه شیر استفاده شود.

پور اسلامی افزود: در بزرگسالان بالای 50 سال چنانچه شیر و سایر مواد گروه آن مصرف نگردد موجب کاهش توده استخوانی بدن خواهد شد و این مسئله خطر پوکی استخوان" را افزایش می‌دهد به ویژه در خانم‌های بالای 50 سال که در معرض "کاهش توده استخوانی" و "پوکی استخوان" قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد:مصرف شیر علاوه بر تامین کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن مواد مغذی با اهمیت دیگری نظیر ویتامین B12، ریبو فلاین و پروتئین را نیز به بدن می‌رساند و به همین جهت مصرف مواد لبنی به ویژه برای سالمندان توصیه می‌شود.

این متخصص اذعان داشت:مصرف شیر می‌تواند از کاهش شنوایی ناشی از بالا رفتن سن در بزرگسالان پیشگیری نماید همچنین با افزایش سن تغییراتی در روده بزرگ اتفاق می‌افتد که مصرف غذاهای کم چرب گروه شیر می‌تواند مانع بروز این تغییرات گردد شیر دارای آب فراوان است، خوردن آن راحت بوده و نیازی به استفاده دندانها و جویدن ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۵:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
اینا رو همه میدونن ، لطفا به مسئولین بگین قیمت محصولات لبنی رو پایین بیارن تا مردم بتونن از این نعمت استفاده کنند.