گام اول خود مراقبتی، افزایش سواد سلامت است که در راستای شعار هفته سلامت باید به دنبال آن باشیم.

سید حسین محققی کمال مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه هفته سلامت در 6 مرکز سینا، اخوان، سما، رازی، رفیده و بسیج جامعه پزشکی با معرفی دانشگاه در حیطه‌های توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی دنبال می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: شعار هفته سلامت یک عمر سلامت با خود مراقبتی است که در خصوص این شعار باید آشنایی با تغذیه سالم، پیروی از رژیم غذایی صحیح، توجه به اهمیت فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت افراد، توجه به عوامل خطر ابتلا به "پوکی استخوان"، آرتروز، کمر درد و آشنایی با راه‌های پیشگیری از آن را مد نظر قرار داد.

محققی کمال اذعان داشت: قدم اول برای خود مراقبتی، افزایش سواد سلامت است و مطالعات علمی نشان داده کسانی که سواد سلامت آن‌ها بالاست، از سلامت بالاتری برخوردارند.

وی همچنین از برپایی ایستگاه‌های سلامت توانبخشی به منظور بررسی سلامت روان، اختلالات گفتار و زبان، مشکلات جسمی و حرکتی کودکان و سالمندان ارائه کارگاه مهارت‌های زندگی با رویکرد خود مراقبتی توسط اساتید دانشگاه و همچنین طرح ارزیابی ناهنجاری‌های ستون فقرات توسط بخش فیزیوتراپی مرکز خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار