رسانه‌ها، زمینه افزایش اطلاعات و دانش برای رفتارهای سالم هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران علیرضا بهفر، مدیر شبکه رادیو سلامت در نشست خبری پیش از ظهر امروز گفت: از آنجایی که هفته سلامت از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و طبق ابلاغ کلی مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهور به سلامت و بهار سلامت، رادیو سلامت هم برنامه‌هایی با موضوع خود مراقبتی اجرا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: آگاهی و مسئولیت‌پذیری خانواده و جامعه در تامین نیازهای خود بسیار موثر در زندگی سالم است.

وی در خصوص شعار امسال که خود مراقبتی است، گفت: خود مراقبتی به معنای ایجاد انگیزه و تشویق مردم به رفتارهای سالم است و از آنجایی که بیماری‌های غیرواگیر در کشور رو به افزایش است باید مردم را به رفتارهای سالم تشویق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای در حال توسعه جمعیتی هستند که رو به سالمندی پیش می‌رود و بهتر است که با فرهنگ‌سازی برای رفتارهای ناسالم جایگزین بیابیم تا جمعیت سالمند پیش رو جمعیت سالمی باشند.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها زمینه افزایش دانش و اطلاعات خودمراقبتی هستند تا خودمراقبتی به عنوان یک رفتار سالم درکشور فرهنگسازی شود.

88 درصد مردم تغذیه نامناسب دارند

مدیر شبکه رادیویی سلامت اذعان داشت: 88 درصد مردم تغذیه‌ی نامناسب دارند و برنامه‌های رادیویی می‌تواند راهی برای فرهنگ سازی در جامعه باشد.

وی گفت: معضلات حوزه سلامت کم نیست و از آن جایی که بیماری‌های غیر واگیر در حال افزایش است، باید با فرهنگ سازی در میان مردم، رفتار‌های سالم را در جهت پیشگیری اینگونه بیماری‌ها ترویج بدهیم.

وی اظهار داشت: بیماری‌های غیر واگیر از جمله اضافه وزن که 48 درصد مردم به آن دچار هستند و باعث مرگ 55 هزار نفر در سال شده است و معضلات سیگار تا 10 درصد مردم را درگیر کرده است و موجب یازده هزار مرگ در سال شده است.

وی افزود: همچنین بیست درصد افراد حاضر در جامعه به بیماری فشار خون مبتلا هستندکه از فشار خون 86 هزار نفر به مرگ در سال دچار شده‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین بیست هزار نفر در کشور مبتلا به قند و دیابت هستند که همین منجر به بیست و چهار هزار مرگ در سال شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار