سری هشتم مجموعه مستند ترکیبی «مثبت هفتاد» که به انعکاس خاطرات سالمندان در ارتباط با گذشته می پردازد ، در شبکه مستند سیما تولید شد و از هفته آینده به روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ "محمدعلی بهبهانی" تهیه کننده این مجموعه ضمن اعلام این خبر افزود: سري هشتم برنامه « مثبت هفتاد » ويژه برنامه اي براي جام جهاني است و به سراغ پيشکسوتان فوتبال و ورزشکارانی همچون غفور جهانی و حاج بابایی مي رود و همچنين در اين سري به پيشکسوتان شهرستان هاي کشور از جمله روستاهای سمنان و دماوند می پردازیم و در بخشی ویژه نیز به سراغ سالمندان جزیره خارک خواهیم رفت تا در کنار معرفی تاریخچه جزیره خارک، خاطرات آن را نیز به تصویر بکشیم.

 این تهیه کننده مستند ادامه داد: در سری جدید همچنین نگاه شغل محور برنامه را نیز ادامه می دهیم و با پیشکسوتان مشاغل سخت مانند آتش نشان های بالای هفتاد سال و همچنین بازنشتگان نیروهای مسلح از جمله غواصان و تکاوران جنوب  و خلبان های شهره ای مانند رضا سجادی  گفت و گو می کنیم تا خاطرات جذاب و دیدنی آنها را از عملیات های نظامی تاریخ ایران ثبت کنیم.  ضمن اینکه هنرمندان قدیمی و بخصوص گویندگان رادیو و دوبلورهای پیشکسوت همچون علی اکبر گودرزی و پرویز بهرام  نیز از سوژه های اصلی « مثبت هفتاد » خواهند بود. 

بهبهانی همچنین از ساخت ویژه برنامه های مناسبتی در قالب « مثبت هفتاد » خبر داد و گفت: همان طور که در روز مادر به سراغ خانواده شهدا و مادر دو شهید رفتیم و این قسمت از برنامه با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان همراه بود ، برای روز پدر و سایر مناسبت های پیش رو نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت. به طور مثال در روز کارگر به سراغ کارگران هفتاد ساله مشاغل سخت مانند کارگران معدن می رویم و یا در ماه مبارک رمضان یادی از مناجات خوان ها و اذان گوهای قدیمی مساجد خواهیم کرد و از آداب و رسوم قدیمی ماه مبارک رمضان خاطره خواهیم شنید. 

محمدعلی بهبهانی ابراز امیدواری کرد سری جدید «مثبت هفتاد» از هفته آینده از شبکه مستند پخش شود و با تنوع شخصیت ها بتواند به ثبت جذاب فرهنگ شفاهی مردم کشورمان کمک کند.

 گفتنی است «مثبت هفتاد» هر شب از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و روایت های جذابی را از گذشته، آداب و رسوم قدیم شهرها و نوع ارتباطات مردمی بیان می کند و لحظات شیرین گذشته را در مقایسه با رسوم بجا مانده امروزی یادآور می شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار