مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 استان کرمان گفت: سرانه مصرف نان قبل از هدفمندی در استان 10 کیلو بوده که با اجرای قانون هدفمندی در سال 92 این میزان حدود 25 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، بهجت در جلسه شورای خرید گندم که در استانداری کرمان برگزار شد ، افزود: میزان مصرف گندم استان با سرانه حدود 8 کیلو ماهانه 24 هزار کیلو است که سالانه 288 هزار تن می شود.

وی افزود: 20 درصد گندم مصرفی از محل تولید استان و 80 درصد دیگر از گندم وارداتی و سایر استان ها تأمین می شود.

بهجت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گندم تولیدی استان کرمان از نوع دروم است به مصرف کارخانجات می رسد.

وی با بیان اینکه شرکت غله در استان کرمان مجری خرید تضمینی گندم در سال های قبل و امسال است ، تصریح کرد: در سال 93 قیمت هر کیلو گندم معمولی هزار و 50 تومان و برای هر کیلو گندم دروم هزار و 80 تومان اعلام شده است.

بهجت یادآور شد: وقتی کشاورز گندم را به شرکت تحویل می دهد 24 ساعت بعد هزینه خرید گندم به حساب کشاورز واریز می شود.

وی با اعلام اینکه کار خرید گندم در جنوب استان از اواخر فروردین آغاز شده گفت: در شمال استان نیز از نیمه دوم اردیبهشت گندم خریداری می شود.

بهجت افزود: در مجموع طی سال 93، 5 مرکز خرید دولتی و 4 مرکز خرید خصوصی پیش بینی شده است.

وی به 50 هزار و 850 هکتار سطح زیر کشت گندم در شمال استان اشاره و پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت 174 هزار تن گندم خریداری و ذخیره سازی شود.

بهجت خاطرنشان کرد: در سال 92 سهم خرید گندم مناطق شمال استان 51 درصد و جنوب استان نیز 49 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان کرمان در بخش دولتی 200 هزار تن و در بخش خصوصی 70 هزار تن است که شرکت غله آمادگی خرید 270 هزار تن گندم امسال کشاورزان را دارد.

برچسب ها: کاهش ، مصرف گندم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.