از آنجا که هر کشور بر مبنای تعرفه MTT نرخ جابه‌جایی کالاها را مشخص می‌کنند؛ بنابراین این امکان که هر سه کشور نسبت به ارائه یک درصد تخفیف مشخص برای جذب بار اقدام کنند وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، صبح امروز اجلاس سه جانبه راه‌آهن‌های ایران، ازبکستان و ترکمنستان در راستای گسترش همکاری‌های ریلی سه کشور برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش در این اجلاس محسن پورسید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشورها وابسته به حمل‌و‌نقل مطلوب و روان است گفت:‌ با توجه به اتصالات ریلی سه کشور و در راستای توسعه حوزه حمل‌و‌نقل ریلی سه کشور باید تعامل نزدیک میان کشورها وجود داشته باشد.
 
وی افزود: از آنجا که هر سه کشور بر مبنای تعرفه MTT نرخ جابه‌جایی کالاها را مشخص می‌کنند. بنابران این امکان که هر سه کشور نسبت به ارائه یک درصد تخفیف مشخص برای جذب بار اقدام کنند وجود دارد.
 
پور سید آقایی در ادامه به تأثیرات اعمال تخفیف در خصوص حمل کالاهایی همچون پنبه گندم و کود خاطرنشان کرد: با توجه به آثار اتخاذ چنین تصمیمی در یک ماه گذشته در صورت توافق سه کشور در اعمال نرخ تعرفه پایه‌ای مشترک می‌توانیم صاحبان کالا را به استفاده از این مسیر برای حمل کالاهای خود متقاعد کنیم.  
 
مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به حمایت دولت از رشد ظرفیت حمل بار در کل راه‌آهن خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه یک میلیارد دلاری به حوزه ریلی نشان از حمایت دولت برای رفع مشکلات را ه‌آهن دارد.
 
پور سید آقایی پیشنهاد نرخ‌گذاری از ابتدا تا انتهای مسیر ریلی میان سه کشو ر را پیشنهاد داد و گفت: با اعلام یک نرخ کلی برای کل مسیر و اعمال تخفیف مناسب رقم حاصله را می‌توان به نسبت مسافت ریلی سه کشور تقسیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، راه آهن ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.