کمبود آهن موجب تیرگی دور چشم نمی‌شود بلکه برخی از بیماری‌ها مانند آکانتوز که مخصوص افراد دیابتی و چاق است باعث تیرگی و سیاهی اطراف چشم می‌شود.

خلیل صداقت‌ پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تیرگی و سیاهی اطراف چشم زمینه ارثی و ژنتیکی دارد اما نور خورشید نیز در این امر بی‌تأثیر نیست.

وی ادامه داد:‌ افرادی که آلرژی‌های پوستی و چشمی دارند با خارش مرتب این نواحی باعث تیرگی آنها می‌شوند، بعضی از بیماری‌ها مانند "آکانتوز" در افراد دیابتی و بسیار چاق دیده می‌شود این عارضه آکانتوز منجر به تیرگی و تغییر رنگ نواحی دورگردن، زیربغل،‌ کشاله ران و دور چشم می‌شود.

وی اظهار داشت: "پرکاری تیروئید" نیز باعث سیاهی اطراف چشم می‌شود همچنین تغییرات هورمونی و بالغ شدن افراد در این امر تأثیرگذار است.

صداقت‌پیشه گفت: افراد بهتر است کرم‌های مخصوص سیاهی اطراف چشم و ضدآفتاب‌ها استفاده کنند همچنین استفاده از عینک‌ها و کلاه‌های مخصوص آفتاب مانع تابش مستقیم نور آفتاب می‌شود؛ افرادی که تصور می‌کنند کمبود آهن و کم‌خونی باعث تیرگی و سیاهی اطراف چشم آنها می‌شود باید در نظر داشته باشند این تصور اشتباه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار