ژنرال هرتزل هالوی قاتل کودکان فلسطینی در شهر بیت حانون در نوار غزه به عنوان فرمانده دستگاه اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل تعیین شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به گزارش  پایگاه خبری پاناروما الشرق الاوسط، ارتش رژیم اسرائیل از اجرای یک سری انتصاب های جدید در صفوف فرماندهی خود خبر داد و برخی منابع در دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند که این انتصاب ها درپی آشتی غیرمنتظره بین فلسطینی‌ها و آمادگی برای تغییرات حاصل شده در منطقه صورت گرفته است.


روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: ژنرال بنی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل تصمیم گرفت که یک سری انتصاب های جدید را در صفوف فرماندهی ارتش انجام دهد که این انتصاب ها در انتظار تایید آن از سوی موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل است.

انتصاب سرتیپ هرتزل هالوی به فرماندهی دستگاه اطلاعات نظامی (امان) یکی از این انتصاب ها است. او بعد از ترفیع به درجه ژنرالی، جانشین ژنرال آویو کوخاوی شد. کوخاوی نیز به نوبه خود به جای ژنرال یائیر گولان فرمانده منطقه شمال در ارتش شد.

هالوی 47 ساله درحال حاضر پست فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد را برعهده دارد و پیشتر پست های متعددی از جمله فرمانده یگان ستاد کل و فرمانده تیپ چتربازان و فرمانده تیپ عملیاتی ارتش اسرائیل را برعهده داشت.

نام هالوی بعد از شکست او در دستیابی به اهداف یورش زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از منطقه العطاطره در شمال غرب بیت حانون در جریان جنگ "سرب گذاخته" در سال 2008 -2009 میلادی (جنگ 22 روزه غزه) تیتر مطبوعات شد که در جریان آن ارتش رژیم اسرائیل به فرماندهی او پلیدترین جنایت را علیه کودکان و شهروندان بی گناه فلسطینی مرتکب شد زیرا دستور گلوله باران خانه های آنها را بعد از مخالفت آنها با تخلیه خانه هایشان صادر کرد.

هالوی درگذشته گفته بود که صلح همان زمان آماده شدن برای جنگ است. وی درباره دور جدید جنگ گفت: این دور ساده نخواهد بود زیرا جنگ ها ساده نیستند و اسرائیل آماده پرداخت هزینه برای ورود به جنگی سرنوشت ساز و قوی است که فاصله زمانی هراندازه طولانی تری را تا دور بعدی جنگ ایجاد می کند.
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار